    From: BQB <a...@s...com.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Date: Mon, 13 Aug 2018 09:57:33 +0200
    <5b698c8f$0$586$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@t...no1>
    <5b69c31e$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>

    > Klimatyzator przenosny oczywiscie zaciaga z zewnatrz gorace powietrze. Te co mam
    maja wyloty schladzanego powietrza ok 30x15 centymetrow a goracego 6x10 centymetrow.
    Turbiny dla goracego i zimnego takie same. Gorace musi przepchnac do komina przez
    karbowana rure. Na oko na kazde 10m? schlodzonego przypada 0,8-1m? uzytego do
    schlodzenia. Bariera przy klimatyzatorach przenosnych jest mala ilosc powietrza do
    chlodzenia chlodnicy w klimatyzatorze. Zrobienie wiekszej dziury do wyrzucania
    goracego powietrza spowoduje wiekszy naplyw goracego z zewnatrz.

    Są przenośne typu split np.:
    http://helios24.pl/klimatyzator-przenosny-ze-splitem
    -z-zibro-px-643-p-14.html

    W jednej firmie kupowałem do małej serwerowni, ale był to inny model -
    prostszy i brzydszy. Ale działał, tyle, że miał wadę - zbiornik na
    skropliny 2-3l, starczało to na maksymalnie kilka godzin. Rozwiązałem to
    tak, że postawiliśmy wiadro - około 30l, na to 2 płaskowniki, od spodu w
    tej klimie odkręcony korek zbiornika i ta klima na te 2 płaskowniki.
    Opróżnienie wiadra przed 15 w piątek i w poniedziałek o 7 rano wiadro
    pełne - zależy jeszcze jak było gorąco, czasami się woda przelewała
    przez wiadro. W każdym razie działało, a jednostka zewnętrzna wrzucona
    na sufit podwieszany - był z takich kwadratowych płyt i było tam około
    1m wysokości.