  • Data: 2016-07-27 06:48:53
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Dienstag, 26. Juli 2016 22:21:58 UTC+2 schrieb Sebastian Biały:

    > Na razie w oczekiwaniu na paczki z allegro/olx mam w planie:
    > a) przetestować pierscienie
    > b) przetestować soczewke makro
    > c) przetestować inny obiektyw makro
    >
    > Dam znać jakie efekty.
    >
    > M42 jest *bardzo* pouczającym kawałkiem retro. Nie uwazam że wyrzucam
    > pieniądze w błoto, wręcz przeciwnie, zamierzam kupić kilka zabawek na
    > M42 z przyczyn, powiedzmy, artystycznych. Widzę zasadniczą różnicę w
    > zdjęciach portretowych gówniany Helios 44M vs obiektyw kitowy. Ja, tepy
    > artystycznie programista widzę ...

> [...]

    wystepuja zaleznosci , o ktorych nie masz najmniejszego pojecia.
    napisales , ze wazna jest mozliwie duza glebia ostrosci.
    glebia ostrosci dla malych odleglosci fotografowania zalezy od przyslony i skali
    powiekszenia.
    im wieksze powiekszenie przedmiotu na matrycy tym mniejsza glebia ostrosci.
    poniewaz hybrydy maja liniowo ok 4 razy mniejsze matryce od matryc APS , aby
    wypelnic kadr w tym samym stopniu wystarcza 4 razy mniejsze powiekszenie , a to
    oznacza ok 4 razy wieksza glebie ostrosci.
    uzywana habryda kosztuje ok 200 - 400 zl.

    jesli chcesz osiagnac optymalnie swoj cel , tak jak to opisales w pierwszym poscie to
    najtaniej i najlepiej bedzie zalozenie nasadki makro do posiadanego obiektywu , ktory
    jest lepiej skorygowany od heliosa , ktory jest obiektywem marnym, Ewentualnie
    zastosowanie pierscieni posrednich, do obiektywu kitowego. Pod wzgledem korekcji
    daleko heliosowi &co do wspolczesnych obiektywow kitowych. Ludzie wypisuja bajeczki o
    cudownych wlasciwosciach heliosa.
    MOzna tez zastosowac do tego celu hybryde . Najczesiciej nasadka makro nie bedzie
    potrzebna , ale moze sie przydac niekiedy.

    jesli chcesz sie pobawic , to tutaj logika jest dowolna, a wiec odpowiedz nie ma
    sensu.