eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaObiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów › Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
  • Data: 2016-08-18 14:51:57
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 1 Aug 2016 18:22:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Obiekt fotografowany poznają dinozaury :D

    atarynka ?
    Przeciez to duze jest, gdzie tu makro :-)

    > Objerzeć można tutaj:
    > https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaRHRNen
    ppbFBMOHc
    > Wszystkie zdjęcia na najmniejszej możliwej dziurze.
    >
    > a) kitowy 18-55. Zdjęcia wyglądają na nieco nieostre i zamglone bez
    > wzgledu na ogniskową. Ogolnie nie jestem zadowolony.

    Ciekawe. Kitowy obiektyw naprawde do kitu czy na takim zdjeciu sie
    potwierdza ze "nie da sie zrobic dobrego zooma".
    Ewentualnie - sprobuj gdzies w srodku zakresu ogniskowych.

    Jeszcze drobiazg - tu masz przyslone 32, Helios nie pamietam - 16 max?

    > Kilka błędnych wniosków:
    > a) do moich zastosowań bardzo mozliwe że nie jest potrzebny obiektyw z
    > długa ogniskową. Zadowalające efekty widze na zwykłym obiektywie
    > portretowym.

    Atarynka w miare duza byla, to bym rzekl, ze zwykly obiektyw
    wystarczy. 44M o ile pamietam to byl wlasnie "zwykly", a nie
    "portretowy", choc w cyfrowej lustrzance, przy mniejszej matrycy,
    moze zmienic klasyfikacje na taka.

    > c) wydaje się że nie trzeba nawet jakoś specjalnie mocno grzać lampami -
    > te zdjęcia to tak naprawdę 2 świetlówki nad płytką i szumy są
    > akceptowalne (co nie znaczy że nie chcę lepiej). Zrobie jeszcze
    > eksperymenty ze znacznie więszą moca oświetlenia.

    Zrob. Silne, kontrastowe oswietlenie duzo daje.
    Zarowki, albo lampy blyskowe.

    J.