eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce? › Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
    Date: Tue, 15 Feb 2011 11:46:57 +0000

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:32:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > w taki sposób, że mowa jest w nim o prędkości, a nie o średniej
    > prędkości. Skoro ustawa na to nie pozwala jawnie to znaczy, żę nie wolno.

    Po raz kolejny - po czym to wydedukowałeś, drogi Watsonie? Po układzie
    liści w parku?
    Policjant może nawet zmierzyć po tym, czy auto robi "pr, pr, pr, pr" czy
    "wruuuuuuu".
    Pomiar zostanie albo przyjęty przez kierującego na podstawie dobrowolnego
    przyznania się (przyjęcie mandatu karnego) albo oceniony przez sąd. Po raz
    pierdyliard dwieście pińćdziesiąty piąty - polskie sądu obowiązuje swoboda
    dopuszczania dowodów i nawet taki może dopuścic. Akurat robienie "wruuuuu"
    zamiast "pr pr pr pr" zostanie łatwo obalone, ale taki pomiar prędkości na
    odcinku (a nie średniej) już nie, zwłaszcza jeżeli cały system będzie miał
    stosowną legalizację przyrządu pomiarowego.

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów to o prędkości tow okolicach 6
    klasy podstawówki uczyli. Szkoda, że wagarowałeś, byłoby mniej żenująco.
    Przypomnę, jak się wysilisz, to zrozumiesz - prędkość, to czas jaki dany
    obiekt potrzebuje na przebycie danego odcinka.
    60 kilometrów na godzinę znaczy (niespodzianka), że obiekt (pojazd)
    przebędzie odcinek 60 kilometrów w dokładnie 3600 sekund.
    Jak przebędzie go w 3599 sekund to znaczy, że jechał szybciej, jak w 3601
    sekund to wolniej. Skomplikowane, ale jak się mocno przyłożysz, to dasz
    radę, zrozumiesz.
    Jeżeli kamera wykryje przekroczenie przez pojazd linii oddalonych od siebie
    o 1000 metrów w czasie mniejszym niż 72 sekundy, to znaczy, że prawo
    zostało złamane, co jest podstawą do ukarania.
    A wystarczyło nie wagarować...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel