    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odczyt napiecia przez internet - da sie ?
    Date: Wed, 20 Jan 2010 18:27:44 +0100

    Michal Smolnik wrote:
    > Deklaracja zgodności CE jest deklaracją _producenta_, czyli w tym
    > przypadku moją.

    Oczywiscie. Deklarujesz: moje urządzenie w wersji firmware v1.0 przeszło
    badania. Teraz jest v2.0. Papiery z badań sa na v1.0. To nieuczciwe i
    ryzykowne (dla ciebie i klienta).

    > W przypadku urządzenia, które podlega dyrektywie EMC to ja muszę
    > podeprzeć się badaniami żeby spać spokojnie a klientowi nie są one
    > potrzebne.

    Gdyby klientowi nie byly potrzebne to nie bylo by znaczka CE na
    obudowie. A jest. Co prawda fascynujących tabelek z kupą liczba nie
    widać, ale widać że producent odważył się nadać CE więc miał do tego
    podstawy. Niestety zgodnośc z CE wyssał z palca, bo badał tylko na
    starym firmware.

    > zmieniam soft tak, że działanie
    > programu z punktu widzenia emisji i odporności będzie identyczne - _ja_
    > mogę nadal ze spokojem deklarować spełnienie norm zharmonizowanych.

    No właśnie nie jestem pewny. Co jeśli masz buga w sofcie który objawia
    się nie spelnianiem norm?

    > Do badań trzeba po prostu podejść uczciwie i dla własnego spokoju badać
    > urządzenie takie jak pójdzie do klientów.

    O tym mówię. Wymiana firmware bez względu na to jak mała poprawkę robisz
    nie jest uczciwa do końca. "Wszyscy tak robią" ale może nie robią
    dobrze. Choć doskonale sobie zdaje sprawę, że robienie po raz kolejny
    badania tego samego hardware jest z perspektywy utraty zarobku mało
    sensowne.

    PS. Ja się nie czepiam. Jestem ciekaw na ile firmware stanowi część
    urządzenia podlegającą badaniu i na ile jego zmiana może być traktowana
    przez producenta jak nie istotna poprawka.