  • 1. Data: 2010-01-18 20:11:59
    Temat: Odczyt napiecia przez internet - da sie ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Czy widzial ktos, jakies magiczne pudeleczko, gdzie z jednej strony mozna by
    mierzyc napiecie, a zdrugiej wpiac to w siec TCP/IP i je odczytywac ?
    Taka realizacja odczytu napiecia na odleglosc.
    Idea teoretycznie prosta do zrealizowania, ale chyba tak niszowy to produkty
    by byl, ze watpie iz istnieje.

    Fantom

  • 2. Data: 2010-01-18 20:33:52
    Temat: Re: Odczyt napiecia przez internet - da sie ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-18 21:11, Fantom pisze:
> [...]
    > Taka realizacja odczytu napiecia na odleglosc.
    > Idea teoretycznie prosta do zrealizowania, ale chyba tak niszowy to
    A czemu nie? Ups z ethernetem? Np apc
    http://drut.org/cgi-bin/upsstats.cgi?host=127.0.0.1&
    img1=3&img2=2&img3=5&temp=C&refresh=30

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-01-18 20:35:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Fantom wrote:

    > Czy widzial ktos, jakies magiczne pudeleczko, gdzie z jednej strony
    > mozna by mierzyc napiecie, a zdrugiej wpiac to w siec TCP/IP i je
    > odczytywac ?

    Oczywiście. Np. moduł Advantech-a ADAM-6017 - cena zabija amatora, więc
    można kombinować: np. multimetr z rs-232 i przejściówka rs-ethernet.

    Mirek.

  • 4. Data: 2010-01-18 20:36:30
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Fantom pisze:

> [...]
    > Taka realizacja odczytu napiecia na odleglosc.
    > Idea teoretycznie prosta do zrealizowania, ale chyba tak niszowy to

    Nie widziałem w sprzedaży urządzeń, które poszukujesz.
    Jeżeli nie będziesz umiał znaleźć innych rozwiązań, to mogę pomóc:

    Primo
    Zrobiłem kiedyś dla klienta projekt urządzenia, które udostępnia podgląd
    stanów urządzeń na interfejsie modbus przez www i snmp.
    Teoretycznie obsługiwało to siłownie prądu stałego (odczyt napięcia
    sieci też tam ztcp był), ale łatwo daje się dostosować do współpracy z
    innymi urządzeniami.
    Sprzęt jest gotowy, z papierami i w ciągłej produkcji. Mogę go kupić od
    mojego klienta i wlać inny soft.

    Secundo
    Lumel i pewnie jeszcze inni producenci robią woltomierze z wyjściem modbus.

    Jeśli potrzeba unikalnego rozwiązania i budżet udźwignie koszty
    "pożenienia" tych urządzeń, to mogę takie rozwiązanie zaproponować.

    Optymalne kosztowo to nie będzie - prościej byłoby to wykonać w inny
    sposób, ale dla pojedynczych sztuk nie będzie taniej.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2010-01-18 21:30:43
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-01-18 21:33, BartekK pisze:
    > A czemu nie? Ups z ethernetem? Np apc
    > http://drut.org/cgi-bin/upsstats.cgi?host=127.0.0.1&
    img1=3&img2=2&img3=5&temp=C&refresh=30

    lub kolejnej firmy pogram LanSafe też do UPS - stosuję do compaqa ale
    działa z wieloma UPS-ami tu wygląd http://tnij.org/lansafe5

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 6. Data: 2010-01-18 22:14:10
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > Taka realizacja odczytu napiecia na odleglosc.
    > Idea teoretycznie prosta do zrealizowania, ale chyba tak niszowy to

    National Instruments ma w ofercie różne takie pudełka, na ethernet i wi-fi:

    http://sine.ni.com/np/app/main/p/ap/daq/lang/en/pg/1
    /sn/n17:daq,n24:Ethernet

    razem ok. 20 modeli. Można także kupić coś na USB i zastosować most
    eth-usb (o którym pisał AFAIR Waldemar Krzok).

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2010-01-19 00:06:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-18 21:11, Fantom pisze:

    > Czy widzial ktos, jakies magiczne pudeleczko, gdzie z jednej strony
    > mozna by mierzyc napiecie, a zdrugiej wpiac to w siec TCP/IP i je
    > odczytywac ?

    Arduino + Ethernet Shield

    albo (taniej):

    Ethernut 1.3

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-01-19 07:13:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Michal Smolnik wrote:
    > Sprzęt jest gotowy, z papierami i w ciągłej produkcji. Mogę go kupić od
    > mojego klienta i wlać inny soft.

    Czy wtedy papiery będą ważne?

  • 9. Data: 2010-01-19 08:06:44
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Czy wtedy papiery będą ważne?

    Tak.

    Michał

  • 10. Data: 2010-01-19 09:33:59
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > Taka realizacja odczytu napiecia na odleglosc.
    > Idea teoretycznie prosta do zrealizowania, ale chyba tak niszowy to produkty

    Może multimetr i kamerka internetowa skierowana na wyświetlacz?