  • 51. Data: 2010-11-21 22:38:53
    Temat: Re: Okulary do jazdy noca
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-14, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> wrote:

    > Albo-albo to wybór między *dwoma* możliwościami.

    Albo-albo to już wybór jednego z trzech. Z dwóch to się wybiera prosto:
    jeden albo drugi ;-P

    Pzdr,
    Krzysie Kiełczewski

  • 52. Data: 2010-11-23 07:43:44
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-12 19:14, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Czy mozecie polecic jakies okluary do jazdy noca aby swiatla
    > nadjezdzajacych samochodow nie oslepialy? Widzialem takie na stacji
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego
    > zaufania. Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Tak, Ray-Bany. Oryginały Aviatory w granicach 400-500 zł.

  • 53. Data: 2010-11-23 07:45:00
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-12 19:44, ~turtle pisze:

    > Wpadnij do jakiegoś "visiona" lub innego optyka i się zapytaj, myślę
    > że na pewno powinny mieć polaryzację.

    Nie wolno stosować okularów z polaryzacją do jazdy nocą samochodem.
    Tylko i wyłącznie ray-bany do jazdy nocą się nadają.

  • 54. Data: 2010-11-23 07:48:39
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-12 20:17, lukz pisze:

    > Halo, halo, polaryzacja nakladana jest tylko na stale zabarwione szkla,
    > wiec do jazdy nocnej troche nie bardzo sie nadaja. Z tymi zoltymi
    > "szklami dla kierowcow" producenci sie juz niezbyt afiszuja, ze wzgledu
    > na to ze moga zaklocac odbior kolorow, np. sygnalizacji swietlnej.
    >
    > Jak ktos chce szkla typowo dla kierowcow, to sprawdzcie DriveWear -
    > http://www.drivewearlens.com/ Sa to soczewki z kolorem podnoszacym
    > kontrast, fotochromem i polaryzacja.

    Sam przed powyżej napisałeś, że okulary z polaryzacją się nie nadają a
    po chwili polecasz okulary z polaryzacją.

    Ludzie! Polaryzacja zabiera kilka wartości przesłony światła, nie wolno
    w czymś takim jeździć nocą, bo człowieka idącego w ciemnym ubraniu nie
    zobaczycie i dojdzie do tragedii!!

  • 55. Data: 2010-11-23 07:57:09
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    m...@4...com

    > Dobrze mówi.
    > Skoro piszesz że Twój filtr nie kasuje połowy przechodzącego światła, to
    > najprawdopodobniej nie jest to filtr polaryzacyjny, a jakiś inny.

    Oj TOmek TOmek.. Sam się bawiłeś filtrem polaryzacyjnym w swoim aparacie
    a bzdury wypisujesz na grupie..
    Popatrz tylko ile mamy rodzajów filtrów polaryzacyjnych:

    ND 0.1 przepuszczalność 80%, ekspozycja x 1.25 czyli +1/3 działki przysłony
    ND 0.2 przepuszczalność 63% ekspozycja x 1.5 czyli +2/3 działki przysłony
    ND 0.3 przepuszczalność 50% ekspozycja x 2 czyli +1 działki przysłony
    ND 0.4 przepuszczalność 40% ekspozycja x 2.5 czyli +1 1/3 działki przysłony
    ND 0.5 przepuszczalność 32% ekspozycja x 3 czyli +1 2/3 działki przysłony
    ND 0.6 przepuszczalność 25% ekspozycja x 4 czyli +2 działki przysłony
    ND 0.7 przepuszczalność 20% ekspozycja x 5 czyli +2 2/3 działki przysłony
    ND 0.8 przepuszczalność 16% ekspozycja x 6 czyli +2 2/3 działki przysłony
    ND 0.9 przepuszczalność 13% ekspozycja x 8 czyli +3 działki przysłony
    ND 1.0 przepuszczalność 10% ekspozycja x 10 czyli +3 2/3 działki przysłony
    ND 2.0 przepuszczalność 1% ekspozycja x 100 czyli +6 2/3 działki przysłony
    ND 3.0 przepuszczalność 0.1% ekspozycja x 1000 czyli +10 działki przysłony
    ND 4.0 przepuszczalność 0.01% ekspozycja x 10000 czyli +13 2/3 działki
    przysłony
    ND 6.0 przepuszczalność 0.001% ekspozycja x 1.000.000) +20 działki przysłony

  • 56. Data: 2010-11-23 08:04:26
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-11-14 18:34, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale podałeś sprzeczne ze sobą informacje, bo filtr polaryzacyjny wycina
    > połowę światła (w praktyce ponad połowę).

    Jak widać na Twoich zdjęciach, nie wycina ponad połowy, przesłona w obu
    przykładach jest ta sama F/5.6
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/IMGP3957.JPG czas 1/8s
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/IMGP3958.JPG czas 1/2s

    Oblicz jaki by był czas naświetlania, gdyby wycinało ponad połowę
    światła. Na pewno nie 1/2, tylko dużo dłuższy...

  • 57. Data: 2010-11-23 08:14:46
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Jak widać na Twoich zdjęciach, nie wycina ponad połowy, przesłona w obu
    > przykładach jest ta sama F/5.6
    > http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/IMGP3957.JPG czas 1/8s
    > http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/IMGP3958.JPG czas 1/2s

    Według moich obliczeń czasem naświetlania przyciemniłeś zdjęcie
    sumarycznie 15,3% Pytanie ile przyciemnił filtr.. ?

    Szkoda, że nie wykonałeś obu zdjęć z tymi samymi parametrami... Byłoby
    łatwiej to sprawdzić. Albo jak możesz, to zrób dwa zdjęcia z tymi samymi
    parametrami z filtrem ZAŁOŻONYM i skręconym na maxa oraz drugie zdjęcie
    z filtrem ściągniętym. Ja tego doświadczenia nie wykonam, bo mam do
    analoga na gwint 49mm a w cyfrówce mam nieco większy gwint :P

  • 58. Data: 2010-11-23 16:15:36
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-11-23 07:57, Filip KK pisze:

> [...]
    ..
    > ND 6.0 przepuszczalność 0.001% ekspozycja x 1.000.000) +20 działki

    tylko że ND to nie filtr polaryzacyjny (PL/CPL), tylko neutralnie szary
    (Neutral Density) o określonej gęstości..
    A ile tak naprawdę światła kradnie filtr polaryzacyjny można poczytać na
    www.optyczne.pl:
    http://www.optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtr%C3%
    B3w_polaryzacyjnych.html
    http://www.optyczne.pl/8.1-Inne_testy-Test_filtr%C3%
    B3w_polaryzacyjnych_-_uzupe%C5%82nienie.html

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 59. Data: 2010-11-25 07:47:55
    Od: tippyland <t...@g...com>

    On 12 Lis, 19:14, Marcin <n...@n...ru> wrote:
> [...]
    > benzynowej za ok. 50 PLN (zolte) ale jakos nie wzbudzily mojego
    > zaufania. Moze jednak istnieja jakies dobre okular do jazdy noca?

    Sprawdz na stacjach benzynowych "Bliska", maja tam okulary
    polaryzacyjne do jazdy nocnej (zolte szkla) w cenie ok. 30-40zl. Nie
    posiadam takowych, choc mam na nie ochote. Wygladaja solidnie (styl
    TopGun, metalowa oprawa, itd).

  • 60. Data: 2010-11-25 21:57:22
    Od: lukz <l...@v...pl>

    W dniu 2010-11-23 07:48, Filip KK pisze:

> [...]
    >
    > Ludzie! Polaryzacja zabiera kilka wartości przesłony światła, nie wolno
    > w czymś takim jeździć nocą, bo człowieka idącego w ciemnym ubraniu nie

    Ale nie napisalem nigdzie ze polecam drivewear do jazdy noca!