    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Op-amp, sztuczna masa, rezystory
    Date: Wed, 29 Oct 2014 13:35:39 +0000 (UTC)
    <6...@p...pl.invalid>
    <g...@n...chmurka.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <g...@n...chmurka.net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <g...@n...chmurka.net>
    <2...@p...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dobry dowcip ;)

    No jakoś go wyliczyłeś, licząc pytałeś o częstotliwość, więc zakładam że
    ona ma jakiś wpływ :) Idąc bardziej ekstremalnie - chyba inny będzie
    transformator dla 5kHz a inny dla 500kHz? Czy nie?

    > Nie odpowiem Ci nie widząc, w którym miejscu włączyłeś amperomierz

    Jest w zasilaczu - analogowy, wychyłowy.

    > i jak dobre masz kondensatory w układzie.

    Na razie zamiast 10000u po stronie pierwotnej jest 6800u.

    > Masz też stałe straty w gasikach.

    Wygląda na to, że to głównie to. Podpiąłem oscyloskop równolegle do
    każdego z rezystorów w gasikach, zmierzyłem Vrms i wychodzi, że:

    - rezystory na wejściu (6x 330R = 55R), Vrms na każdym = 11.4V,
    czyli P = 2.37W na każdym

    - rezystor na wyjściu (6x 39R = 234R), Vrms = 9.4V, czyli P = 0.378W

    Ptotal = 5.2W, czyli 0.34A z zasilacza na same gasiki.

    Przy okazji - najpierw zamiast 6x 39R (w gasiku na wyjściu) wlutowałem 1x
    330R (1/4W) i momentalnie zaczął się palić, ale nie mierzyłem, ile
    dostał...

    Ma jakieś znaczenie, jakich kondensatorów użyłem w gasikach?

    Rozumiem że te gasiki są po to, żeby zewrzeć dzwonienie, które pojawiałoby
    się przy przełączaniu (i to dzwonienie ma dużo większą częstotliwość, niż
    ta, z którą następuje przełączanie). Dobrze rozumiem?

    > Źle się spodziewałeś - nie wziąłeś pod uwagę wypełnienia. A napięcie
    > pod obciążeniem jest proporcjonalne właśnie do niego.

    Tzn. bez obciążenia nawet mając wypełnienie 10% napięcie na wyjściu byłoby
    takie, jak na wejściu * przekładnia trafo, a pod obciążeniem zaczynałoby
    szybko (w funkcji obciążenia) maleć (tym wolniej, im większe wypełnienie)?

    Tu wypełnienie mam prawie 50% (prawie, bo trzeba odjąć dead time).

    > IRFZ44 nie są rewelacyjne. Możesz spróbować zmniejszyć trochę
    > rezystory bramkowe i sprawdzić na jałowym, czy zmniejszył się istotnie
    > pobór mocy.

    Spróbuję tak. Chociaż wygląda na to, że to głównie gasiki, a z tym się
    pewnie nic nie zrobi, bo - jeśli dobrze rozumiem - taka jest ich rola,
    żeby zwierać to, co normalnie poszłoby na diody (prostownicze oraz te
    w tranzystorach)...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/