  • 1. Data: 2011-09-25 10:05:51
    Temat: Opony zimowe: Dębica Frigo 2 vs Kormoran Snowpro
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Jak wypadają w porównaniu opony zimowe Dębicy i Kormorana?

    Jak do nich mają się całoroczne Dębica Nawigator?

    W Yarisie mam oryginalne (nie pamiętam jakie) zimówki i były TRAGICZNE w
    porównaniu do Frigo 2, które mam w innym samochodzie.

  • 2. Data: 2011-09-25 10:23:56
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W Yarisie mam oryginalne (nie pamiętam jakie) zimówki i były TRAGICZNE w
    > porównaniu do Frigo 2, które mam w innym samochodzie.

    Jakimi parametrami okreslasz tą tragiczność opon? Tak z ciekawości

    hk

  • 3. Data: 2011-09-25 10:59:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 10:05:51 +0200, Marcin N napisał(a):
    > Jak wypadają w porównaniu opony zimowe Dębicy i Kormorana?
    > Jak do nich mają się całoroczne Dębica Nawigator?

    W pierwszym swym sezonie navigatory byly zima calkiem dobre, wrecz bardzo
    dobre.
    W nastepnych bylo juz gorzej, ale tez warunki byly nieco inne.

    Brakuje mi jakiegos bezposredniego porownania do innych zimowek, mam
    wrazenie ze nadal sa calkiem dobre na sniegu, natomiast slizgaja sie na
    lodzie. Ale zimowki tez sie slizgaja.

    I zeby nie bylo watpliwosci - dobrze sobie radzily na osniezonych gorskich
    drogach, zawiodly na plaskim parkingu .. z 10cm zlodowacialego sniegu.

    J.

  • 4. Data: 2011-09-25 12:11:26
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 10:23, Heinzkalter pisze:

    > "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message

    > Jakimi parametrami okreslasz tą tragiczność opon? Tak z ciekawości

    Jako, że mieszkam na osiedlu ze stromym podjazdem - codzienne dojazdy po
    ubitym śniegu dały sporo próbek pomiarowych. Toyota męczyła się i często
    podjeżdżała ledwo-ledwo. Drugi samochód w tym samym czasie nie miał
    żadnych problemów. Jeździłem obydwoma zamiennie i różnica była naprawdę
    ogromna. Aż sam się dziwiłem, jakie marne te zimówki od Toyoty.

    Sprawdzę później w garażu, co to za model.

  • 5. Data: 2011-09-25 12:41:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Marcin N pisze:

> [...]
    > ogromna. Aż sam się dziwiłem, jakie marne te zimówki od Toyoty.
    >
    > Sprawdzę później w garażu, co to za model.

    Ten drugi samochód to jaki?

  • 6. Data: 2011-09-25 13:32:22
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 12:41, z pisze:

    > Ten drugi samochód to jaki?

    Elantra. Sugerujesz, że waga silnika (2.0) może mieć znaczenie? Rozmiar
    opon prawie identyczny.

  • 7. Data: 2011-09-25 14:54:10
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    > Elantra. Sugerujesz, że waga silnika (2.0) może mieć znaczenie? Rozmiar
    > opon prawie identyczny.

    No to faktycznie porownanie bardzo miarodajne. To tak mniej wiecej jakby
    porównać żniwa sierpem i kosą. Inne masy pojazdow i ich rozklad, inna
    geometria, inny moment obrotowy na kolach - wiele innych rożnych parametrow.
    Rozmiar opon prawie identyczny - PRAWIE. Domyslam się że przed pomiarami
    sprawdzaleś ciśnienie w kolach? Powierzchnia drogi też zawsze byla o
    jednakowej temperaturze, jednakowa powłoka snieżna i lodowa?
    Na koniec zadam pytanie, ktore pewnie trochę sponiewiera twoją dumę: Od jak
    dawna jeździsz samochodem i od jak dawna czytasz Auto Świat?

    hk

  • 8. Data: 2011-09-25 17:31:47
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Heinzkalter wrote:
> [...]
    > pewnie trochę sponiewiera twoją dumę:
    > Od jak dawna jeździsz samochodem i od jak dawna czytasz Auto Świat?

    A Ty coś taki nadęty?
    Jeździł człowiek dwoma autami po tym samym, dość niewielkim obszarze, to
    sobie wyrobił opinię. Zapomniałeś zapytać, czy mierzył temperaturę opon.

    jarek d.

  • 9. Data: 2011-09-25 18:04:09
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 14:54, Heinzkalter pisze:

> [...]
    > Na koniec zadam pytanie, ktore pewnie trochę sponiewiera twoją dumę: Od
    > jak dawna jeździsz samochodem i od jak dawna czytasz Auto Świat?

    Nie zapędziłeś się kapkę?

    Wielokrotny pomiar zawsze wykazywał to samo: Yokohamy 185/60 R15 w
    Yarisie w porównaniu do Kormorana Snowpro 195/60 R15 w Elantrze oba w
    prawidłowych ciśnieniach, przy prędkościach rzędu 20 km/h, przy tej
    samej powłoce śnieżnej i temperaturze - były beznadziejne. Zarówno przy
    hamowaniu, jak i przyspieszaniu.

    Jak długo jeżdżę? Ponad 20 lat. Auta Świat nie czytam wcale.
    Czy sponiewierałem Twoją dumę?

  • 10. Data: 2011-09-25 19:01:20
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

> [...]
    > przyspieszaniu.
    >
    > Jak długo jeżdżę? Ponad 20 lat. Auta Świat nie czytam wcale.

    Nie mam powodu zeby Ci nie wierzyć. Niemniej jednak poglądy ktore tu glosisz
    są (lub przynajmniej wydaja sie byc) na poziomie porad z tego pisma. W
    dalszym ciagu nie wiem, czym ta beznadziejność się objawia.
    Otóż w warunkach drogowych przecietny uzytkownik moim zdaniem nie jest w
    stanie miarodajnie porownać dwoch podobnych opon. Jest zbyt wiele
    subiektywnych czynnikow, które sprawiają że nie ma miarodajności z poziomu
    użytkownika. Sam kilkukrotnie słyszalem opinie wyglaszane przez mlodych
    kierowcow, ktorzy w zimie wypikowali samochodem: - te moje bridzestony są
    do dupy, - to przez te ch**** unirojale... Prawda jest taka że to przeważnie
    przez brak rozumu, ale to inna sprawa. Taka jest prawda o wiekszości
    uzytkownikow - wydaje sie że zyskuje plus 50 do niesmiertelności stosując
    takie czy inne opony.
    Odpowiadając na twoje ogólne pytanie - powiem tylko, że bieżniki opon
    produkowanych pod marką Dębica i Kormoran mają rzeźbę bardziej przystosowaną
    na warunki brejowo-wodno-blotne niz artystyczne opon produkowanych przez
    zachodnich producentow z przeznaczeniem na warunki pogodowe panujące np. w
    północnych Niemczech. Co do reszty parametrów opon - to juz nalezaloby
    porownac szczegółowe dane techniczne i poczytac jakies wiarygodne testy
    (napewno nie te z AS czy Motoru - bo merytorycznie oba te pisma staly sie
    satyrycznymi).

    hk