-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Nix <v...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Date: Tue, 16 Dec 2014 16:19:12 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 30
Message-ID: <m6pjog$kg4$1@mx1.internetia.pl>
References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
<d...@g...com>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 178-36-203-34.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1418744400 20996 178.36.203.34 (16 Dec 2014 15:40:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Dec 2014 15:40:00 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552309
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-12-16 10:06, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona
podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
>> Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej
osi?
>
> Dokładnie tak to widzę z opisu.
> Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i
> na wejściu w zakręt opona się kładzie.
>
> Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie
> tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok.
>
> Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo
> można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a
> tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy
> robić to tak, żeby nie wydzwonić) :)
>
I Ta teoria do mnie trafia:)
Czyli byłoby wszystko w porządku i z autem i z oponami. Tylko dlaczego
przez 3 sezony tego zjawiska nie było ? Opony się trochę zużyły w sensie
stały się trochę bardziej miękkie ?
To by znaczyło, że mimo jeszcze b. dobrego bieżnika właściwości
trakcyjne nieco spadły i należy jeździć jeszcze rozważniej albo kupić
nowe gumy...
pzdr Nix
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.14 17:06 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=