eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D › Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Nix <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
    Date: Tue, 16 Dec 2014 16:19:12 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <m6pjog$kg4$1@mx1.internetia.pl>
    References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@g...com>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-203-34.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1418744400 20996 178.36.203.34 (16 Dec 2014 15:40:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Dec 2014 15:40:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552309
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-12-16 10:06, Tomasz Pyra pisze:

    >>
    >> Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona
    podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
    >> Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej
    osi?
    >
    > Dokładnie tak to widzę z opisu.
    > Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i
    > na wejściu w zakręt opona się kładzie.
    >
    > Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie
    > tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok.
    >
    > Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo
    > można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a
    > tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy
    > robić to tak, żeby nie wydzwonić) :)
    >

    I Ta teoria do mnie trafia:)

    Czyli byłoby wszystko w porządku i z autem i z oponami. Tylko dlaczego
    przez 3 sezony tego zjawiska nie było ? Opony się trochę zużyły w sensie
    stały się trochę bardziej miękkie ?

    To by znaczyło, że mimo jeszcze b. dobrego bieżnika właściwości
    trakcyjne nieco spadły i należy jeździć jeszcze rozważniej albo kupić
    nowe gumy...

    pzdr Nix

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: