  • Data: 2019-02-13 13:30:24
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-13 o 13:25, J.F. pisze:

    > Zakladajac ze na jedynce tez tyle spali, to mamy 1.2l/7km ~= 17l/100 km.
    > Dodanie gazu to jeszcze gorszy wynik.
    >
    > Na dwojce tez chyba wyjdzie kiepsko, musze sprawdzic trojke.

    Na chłopski rozum najmniejsze spalanie będzie przy optymalnych obrotach
    na najwyższym biegu (ewentualnie do sprawdzenia, jak na to wpływa opór
    powietrza i jezdni).

    > Ba, czasem to sie zastanawiam, czy dojezdzanie na luzie do swiatel ma
    > sens - bo przy 50km/h to wychodzi ~3.5l/100

    Chyba nie ma, z tego, co wiem, jeśli silnik jest na biegu i hamuje się
    silnikiem, to w ogóle nie spala paliwa, a jak na luzie - to wiadomo, że
    coś bierze.

    --
    Liwiusz