  • Data: 2019-02-13 13:43:04
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.02.2019 o 13:25, J.F. pisze:

    > I dobrze Ci sie wydaje.
    >
    > Moj dieselek pali na wolnych obrotach ok 1.2l/h

    Dużo jakoś albo samochód duży - fabia mi pali 0.7 l/h (plus 0.5 l/h
    klima w upał).

    Ale to jest 1.7 l/100 przy 70 km/h i 0.85 l/100 przy 140 km/h.
    Czyli jadąc dwa razy szybciej oszczędzasz 0.85 l/100 na opory silnika,
    ale zużycie na popychanie samochodu do przodu rośnie pewnie z 4 l/100 do
    8 l/100 (albo i bardziej, opór powietrza rośnie 4 razy), więc
    sumarycznie masz 5.7 kontra 8.85...

    MJ