    From: X <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange POP i Go poza sieć za 29 gr
    Date: Fri, 24 Apr 2009 22:48:12 +0200

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

    > Na karte:
    > Przy doładowaniu 50 PLN (co daje ok. 16 zł na miesiąc) czas na połączenia
    > wychodzące 3 miesiące i 29 gr/min do wszystkich sieci (z wyjątkiem Play i
    > Polsatu w POPie)
    > daje to ok. 57 min co miesiąc.
    > przy 50PLN dają chyba jakieś promocyjne złotówki tylko do Orange...
    >

    > Na abonament
    > Przy abonamencie 25 PLN,
    > http://www.orange.pl/portal/map/map/postpaid_main?st
    amp=1240604754220
    > dają zaledwie 40 min do wszystkich sieci (bez Play), a minuta wychodzi
    > ponad dwukrotnie droższa.
    > Czyżby chodziło im o to, aby ludzie zrywali umowy abonamentowe i
    > przechodzili na przedpłacone ?
    > Nawet w abonamencie 200 zł minuta wychodzi 50gr...
    >
    > innych operatorów nie analizowałem, czy jest podobnie ?

    Jest podobnie, analizowalem taryfy syberyjskie, nawet w najdroższej
    taryfie za 200zł chyba prawie 7000minut do wszystkich sieci w ciagu
    24m-cy, czyli koszt minuty ponad 41 groszy brutto. Ja kupiłem prawie 2
    lata temu Nokie N73 na allegro za 1200zł z kartą pamięci 2GB i do dziś
    korzystam z niej w simplusie (super pakiety internetowe, pakiety minut
    do Plusa po 5-6gr/min., wybrane stacjonanre za 5gr/min.). O wiele
    bardzij opłacało mi się kupić na wolnym rynku telefon niż wiązać się
    droższym abonamentem przez 2 lata.Różnica 500zł na droższym telefonie
    kupionym na allegro już dawno mi się zwróciła...Powiem krótko: Abonament
    umarł. Jedyna reaktywacja to darmowe rozmowy do całej sieci dla
    abonamentu. Wtedy będzie on czymś lepszym od prepaida.