    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Oszczędności
    Date: Mon, 5 Jun 2017 14:28:31 +0200
    <d...@g...com>
    <ogsd21$f36$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <ogsk21$mb0$1@node1.news.atman.pl> <oh2tt3$sqo$1@node1.news.atman.pl>
    <oh30kd$vi2$1@node1.news.atman.pl> <oh36jr$418$1@node2.news.atman.pl>
    <oh37nu$6v7$1@node1.news.atman.pl> <oh38ri$83t$1@node1.news.atman.pl>
    <oh3bq7$b4j$1@node1.news.atman.pl> <oh3c0g$b91$1@node1.news.atman.pl>
    <oh3gbq$fpr$1@node1.news.atman.pl> <oh3gjp$fvt$1@node1.news.atman.pl>
    <oh3hk3$h1j$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 14:08, AK pisze:

> [...]
    > Kiedys linkowanie bylo scislej oddzielone od kompilacji
    > i to wymuszalo trzymanie sie pewnych zaszlosci/zgodnosc
    > (np. MS mial jeden linker do wszuytskich jezyow: Pascala, C/C++ i Fortranu,
    > a Borlandowskiegotlinka uzywalo sie powszechnie do linkowania.. Clippera
    > bo byl kikanascie razy szybszy od natywnego plinkera,
    > niktiire porzadne srodowiska mialy wspolne - zwykle Cowe - core bibliotek
    > np MicroWay NDP (Fortran, Pascal, C/C++) i idealne wzajemne
    > miedzujezykowe bridges (i to 20 lat przez .NETem).
    > Potem C++ _olal_ mangling i biblioteki dzielone i poszla dowolnosc juz

    No patrz, biblioteki kompilowane kompilatorem sasc nie koniecznie
    chciały współdziałać z tymi kompilowanymi kompilatorem maxona... To, że
    na jednej platformie działało (choć wiem, z doświadczenia, że nie
    działało do końca pomiędzy niektórymi kompilatorami, no, ale przeciez Ty
    wiesz lepiej, bo Tobie się kilka razy to udało), to zupełnie inny przypadek.

    > Ty dalej nic nie rowumiesz.
    > Nie mowie o generowaniu dllki tylko o wymogu w standardzie C++
    > aby kazdy kompilator z nim zgodny zapewnial wsparcie dla uzycia
    > _standardowych_ rzeczy (glownie stl) w publicznym API dll/so/kazdego
    > rodzaju biblioteki
    > Tyle (na poczatek:)

    publiczne api: dll, so, library itp to rzeczy systemowe i to twórcy
    systemu muszą o to zadbać,jeśli tak będzie, będą generowane odpowiednie
    kody przez kompilatory. podchodzenie od tyłka strony spowoduje, że taka
    bibliotekę będziesz mógł użyć tylko w jednym języku, bo twórcy systemu
    zleją takie rzeczy, jeśli nie będą im dawały żadnych bonusów.

    --
    http://kaczus.ppa.pl