  • Data: 2017-06-07 09:03:42
    Temat: Re: Oszczędności
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, June 5, 2017 at 9:55:42 AM UTC+2, AK wrote:

    > Sa sa. Uzywajac VC++.
    > [...]
    > Na szczescie w tym konkretnym przypadku zmiany byly
    > na tyle male, ze mozliwe do wykrycia uzycia/przeprowadzenia w tych
    > setkach miejsc kompilacji.

    Ok, rozumiem. Właściwie od początku ogólnie bylo jasne, że program
    korzystający z biblioteki musi, generalnie pisząc, wiedzieć jak
    zdekodować zawartość biblioteki. Zarzucasz brak (jedynego)
    standardu w narzędziach do C++, bo przecież nie można tego zarzucić
    językowi C++. Zgadzam się z Tobą, że to gówno a nie narzędzia
    wysokopoziomowe, jeśli trzeba się martwić takim detalami jak sposób
    skompilowania kodu w celu zachowania zgodności z bibliotekami/modułami.
    Tu masz rację. Natomiast, po pierwsze, teraz nie przypominam sobie abym z
    tym miał jakieś większe problemy, może zapomniałem o tych problemach bo
    były rzadko i dawno temu, a może głównie korzystałem ze zbyt dobrze
    pomyślanych bibliotek, takich jak OWL, MFC, VCL, QT? Po drugie, nasza
    rozmowa zaczęła się od tego, że, gdy wydajność jest ważna, to program w
    C++ może: wygenerować do pliku kawałek kodu, uruchomić kompilator, wygenerowany kod
    skompilować do biblioteki, w końcu tę bibliotekę załadować. Gdy napływają
    do programu dane wygodne dla kaczych języków, program napisany w C++
    może wygenerować kod ze strukturą analogicznie jak to robią kacze języki i
    ten kod może skompilować. No chyba że za "każdym razem" napływają dane o
    innej strukturze, wtedy uruchamianie kompilatora i ładowanie biblioteki nie
    będzie się opłacało. W C++ jednak można użyć drzewa, w którym węzeł ma
    metody wirtualne, używa typu Variant, a potomki są w hash-table. Wiadomo, w
    kaczych językach składnia jest ładniejsza i bardziej zwarta, ale w C++,
    gdzie można przeładować operatory, implementacja powyższego nie jest
    szczególnie straszna, no i są gotowce w postaci bibliotek.