  • 21. Data: 2009-09-24 10:21:07
    Temat: Re: Oszukano mi rodzica - SMS premium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h9doie$urg$1@news.onet.pl...
    > Już dawno mówiłem i pisałem że nasi posłowie powinni uchwalić
    > ustawę zmuszającą operatorów do informowania abonentów smsem o
    > wynikającej z Takiego SMS premium opłacie i potwierdzeniu
    > wysłania smsa
    > Coś w rodzaju "Akceptuję warunki umowy". I wszystko byłoby jasne.

    Zalatwiloby 10% przypadkow.
    Zostaloby 90% gdzie klient tak zostal poinformowany o cenie, tylko
    prawidlowej, wyslal swiadomie, a i tak bylo to oszustwo.

    P.S. Zaslyszane w radiu - policja prowadzi sledztwo w sprawie
    oszustow, ktorzy dzwonia krotko do ludzi, ludzie oddzwaniaja .. a
    te rozmowy drogie.

    Ktos wie jakich numerow unikac ? 30x, 70x, czy jeszcze jakis ?

    J.

  • 22. Data: 2009-09-24 14:18:37
    Temat: [OT] Re: Oszukano mi rodzica - SMS premium
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "J.F."

    > A pomysl, jak policja ma znalezc zlodzieja ? Powiedzmy sobie szczerze -
    > nie znajdzie, chyba ze przypadkiem.

    Zapomniałem dodać, że kandydata na sprawcę mam.
    W dzień kradzieży kręcili się ludzie z firmy ogrodniczej, która pracowała
    dla jeszcze innego sąsiada. Przez X lat nikomu nic nie zginęło sprzed domu a
    tu raptem moje rośliny i te sąsiada - rzadkie i drogie - kilka godzin
    później wcięło. Fachowo wykopane aby trawnika nie zadeptać.

    A policjant na to, że on i tak nic nie może zrobić... No bo i jak.

    M.

  • 23. Data: 2009-09-24 14:26:23
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Ktos wie jakich numerow unikac ? 30x, 70x, czy jeszcze jakis ?

    jeszcze 40x
    070x1 35gr/min nie są tak tragiczne
    infolinie też są bardzo podstępne
    najdroższa 08014 49gr/min

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 24. Data: 2009-09-24 15:04:56
    Temat: Re: [OT] Re: Oszukano mi rodzica - SMS premium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby trawnika nie zadeptać.
    > A policjant na to, że on i tak nic nie może zrobić... No bo i

    No powiedzmy ze sasiad powie ze on tez ma kandydata - Ciebie. Bo
    sie np ostatnio poklociliscie, powiedzmy ze powiedzial ci ze
    drzewka sa blisko plotu, w czym mial racje.
    Czego oczekujesz po policji ?

    Ma przyjsc dzielnicowy i spytac czy przyznajesz sie do winy ? I
    zamknac na 48h, bo nie masz alibi ?

    A moze ma przyjsc z nakazem i rewizje ci zrobic ?
    Czy przyjsc bez nakazu i w amerykanskim stylu spytac czy zgadzasz
    sie zeby rozejrzeli sie po domu i piwnicy ?

    Tylko ze jak sie u Ciebie znajda te krzaki, no to podejrzenia sie
    potwierdzily. Jak sie znajda w firmie ogrodniczej, to sie okaze ze
    to ich normalna dzialalnosc.

    Owszem, policjant powinien to gdzies w centralnej bazie zapisac,
    przeszukac, jakby sie okazalo ze takich podejrzen jest wiecej, to
    mozna sie firmie dokladniej przyjrzec.
    Wtedy sie sprawe odwiesi.
    Tylko takiej bazy byc moze nawet jeszcze nie ma. A policjanci maja
    zakaz dyskutowania miedzy soba o sprawach, bo to tajemnica
    sluzbowa.

    No chyba ze od razu sprawdzac faktury dokladniej, jesli to nie
    pojedynczy wybryk, to beda duze roznice.
    Ale oni byc moze tez nie glupi i porzadek w papierach maja - rolnik
    dostarczyl, a przy okazji troche grosza sie upierze :-)

    J.

  • 25. Data: 2009-09-24 15:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>
    > jeszcze 40x
    > 070x1 35gr/min nie są tak tragiczne
    > infolinie też są bardzo podstępne
    > najdroższa 08014 49gr/min

    Tu akurat rozmowy sa raczej krotkie "przepraszam, to pomylka" wiec
    trzeba szukac takich po 10zl za rozpoczecie.
    No chyba ze ktos potrafi umiejetnie naciagnac na pare minut :-)

    Zaraz .. a nie ma teraz jakiejs obowiazkowej zapowiedzi "ta rozmowa
    bedzie kosztowala ..." ?

    Moze ci naciagacze to z zagranicy dzwonia ?

    J.

  • 26. Data: 2009-09-24 15:21:23
    Od: "Remek" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Rafal" napisał:

    > Ehhh... naprawde nie wiem jak mozna sie dac tak nabrac :(

    Nie wiesz? Widocznie pracujesz w podobnej branży naciągającej naiwnych i
    znasz te chwyty. Normalny uczciwy człowiek traktuje innych tak samo, to
    znaczy ufa im. Kazdy sądzi po sobie. Takie oszustwa powinny być piętnowanie,
    ścigane i karane. Jeśli organy Pństwa tego nie chcą robić, to przynajmniej
    publikujmy takie fakty. Numery, nazwiska i nazwy firm.

    Remek

  • 27. Data: 2009-09-24 16:41:56
    Od: o...@...pl

    On Wed, 23 Sep 2009 19:55:49 +0200, spiderpl <s...@j...pl>
    wrote:

    >Polecam szanownemu rodzicowi zacząć myśleć

    a co bys powiedzial dziecku? Do dzieci takze przychodza tego typu
    sms'y (bo nie wiadomo po numerze czy to dorosly czy dziecko).

    Wg mnie prawo telekomunikacyjne powinno nakazac:

    1. ustanowienie blokad na numery premium
    (telefoniczne/sms/zagraniczne) - dowolnie konfigurowalne, zawsze i
    wszedzie/bezplatnie.

    2. operator powinien wprowadzic mechanizm potwierdzania checi
    wysylania sms'a premium:

    my wysylamy sms pod numer xxxx, a za chwile przychodzi sms od
    operatora informujacy o prawdziwym koszcie i z pytaniem czy wyslac czy
    poniechac.

    3. powinno sie wprowadzic SIM - zarejstrowany jako dziecko, starszy
    czlowiek, gdzie taki SIM bylyb troche ubezwlasnowolniony przez osobe
    inne np. rodzica w stosunku do dziecka lub dziecka (doroslego)
    wzgledem do wiekowego juz rodzica. Powinna byc kontrola na poziomie
    SIM (BOK, internet, sms'em) a nie aparatu, pod ktore numery moga
    dzwonic/smsowac i z ktorych moga odbierac polaczenia/sms.

    Ja tez swojemu mlodemu mowilem....i tak naciagneli go na jakies
    tapety/gry java itp. za 25 zl w ciagu 45 minut.

    Co z tym powinno sie zrobic, bo jest zerowania na naiwnosci dzieci i
    starszych ludzi.

  • 28. Data: 2009-09-24 17:01:16
    Od: spiderpl <s...@j...pl>

    W dniu 24-09-2009 18:41, o...@...pl pisze:

> [...]
    > tapety/gry java itp. za 25 zl w ciagu 45 minut.
    >
    > Co z tym powinno sie zrobic, bo jest zerowania na naiwnosci dzieci i

    Nigdy w życiu coś takiego nie wejdzie w życie ponieważ operator na
    takiej naiwności zarabia krocie. Są firmy, które zatrudniają ludzi
    którzy właśnie bazują na ludzkiej naiwności.
    Kilka dni temu ktoś próbował wyłudzić ode mnie kod doładowujący do
    heyah, tylko miał pecha bo swój numer przeniosłem z heyah do innej sieci
    ale żeby się cieszył to wysłałem mu zmyślony kod po czym zgłosiłem do
    heyah próbę wyłudzenia

  • 29. Data: 2009-09-24 23:19:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 23 Sep 2009 17:55:24 +0000 (UTC), Rafał napisał(a):

    > Tata, na swoj nr telefonu otrzymal smsa o tresci:
    >
    > "Wiadomosc z internetowej bramki sms od plusa. Od teraz rozmowy tansze o 25%.
    > Aby aktywowac promocje wysij wiadomosc o tresci Gokdmfxn na nr: 91977. Koszt
    > 1.22 pln"
    >
    > Oczywiscie to oszusto, nadawca nie jest plus (a internetowa bramka, wiec
    > wyslac mogl kazdy), zadnej "promocji" nie ma, a koszt smsa to 19 zl netto,
    > czyli 23,18 zł brutto.

    Wpisz do googla "sms 91977" i znajdziesz wielu innych, tak samo
    oszukanych.
    Razem będziecie w stanie zgnoić oszustów.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 30. Data: 2009-09-25 07:55:33
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 24 Sep 2009 19:01:16 +0200, spiderpl <s...@j...pl>
    wrote:

    >Nigdy w życiu coś takiego nie wejdzie w życie ponieważ operator na
    >takiej naiwności zarabia krocie. Są firmy, które zatrudniają ludzi
    >którzy właśnie bazują na ludzkiej naiwności.

    ja nie napisalem, ze wlasnej i nieprzymuszonej woli operatora - bo to
    nigdy by nie nastapilo. Tylko zawrzec to w prawie.

    A to ze operatorzy nic z tym nie robia, to znaczy ze biora udzial w
    przestepstwie, bo zamykaja oczy na problem.

    --
    ThinkXtra