  • 1. Data: 2009-01-01 13:23:57
    Temat: Re: PHP i cache (było Re: Problem z XHTML 1.1)
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    porneL pisze:

    > Przez użycie PHP przestaje działać wiele podstawowych rzeczy w HTTP/1.1.

    i znowu przez "przestaje działać" masz na mysli "nagłówki trzeba wyslać
    manualnie"?

    > Więcej niż 5. Żeby dorównać jakości serwowania statycznych plików przez
    > Apache, to trzeba tak ze 200.

    OK, w przypadku PHP mierzenie kodu na linijki nie ma wielkiego sensu
    wiec nie bede sie tutaj spierał. tak czy inaczej rozumiem że nie ma
    miedzy nami sporu że jest to trywialne zadanie zajmujace znaczaco mniej
    niż godzine pracy zawodowego programisty. banał.

    > Nie rozumiem tonu twojej wypowiedzi. Czyżbyś oburzał się na krytykę PHP?

    nie, bawi mnie, że uzywasz negatywnie nacechowanych zwrotów w stylu "PHP
    psuje obsługę cache" albo "PHP nie obsługuje wznawiania" w sytuacji
    kiedy rozsądny człowiek uzylby raczej "uzycie PHP wymaga manualnego
    wyslania naglówków". jakieś traumatyczne doswiadczenia? ktos ci _kazał_
    w tym PHP programować?

    --
    Piotr Siudak

  • 2. Data: 2009-01-01 17:29:47
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 01 Jan 2009 13:23:57 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > i znowu przez "przestaje działać" masz na mysli "nagłówki trzeba wyslać
    > manualnie"?

    Przez "przestaje działać" mam na myśli "bez PHP działa, a po przepuszczeniu zapytania
    przez PHP nie działa".

> [...]
    > kiedy rozsądny człowiek uzylby raczej "uzycie PHP wymaga manualnego
    > wyslania naglówków". jakieś traumatyczne doswiadczenia? ktos ci _kazał_

    PHP znam na tyle, że nie owijam w bawełnę. Jego obsługa HTTP waha się między
    szczątkową, a zbugowaną - PHP nie ma zielonego pojęcia o nagłówkach requestu poza
    uwierzytelnianiem, header() nie rozpoznaje semantyki żadnego nagłówka poza prostym
    hackiem Location (nie zajmuje się kodowaniem, jest podatny na response splitting
    attack), a to co wyprawia domyślny session cache limiter przyprawia mnie o mdłości.

    Jeśli bez użycia PHP masz porządną obsługę HTTP, a z użyciem PHP nie masz (i musisz
    sobie napisać serwer HTTP wewnątrz serwera HTTP), to ja to nazywam zepsutym.

    --
    http://sblam.com
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-01-01 21:57:29
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    porneL pisze:

    > Przez "przestaje działać" mam na myśli "bez PHP działa, a po
    > przepuszczeniu zapytania przez PHP nie działa".

    aaa, to znaczy po prostu ze jesteś w błędzie.

    > PHP znam na tyle, że nie owijam w bawełnę.

    mam wrażenie ze znasz na tyle dobrze zeby być wstanie wbić szpilkę w
    dosyc błyskotliwy sp[osób, ale nie na tyle żeby zauważyć ze troche sie
    zagalopowałes.

> [...]
    > się kodowaniem, jest podatny na response splitting attack), a to co
    > wyprawia domyślny session cache limiter przyprawia mnie o mdłości.

    rozumiem ze ci sie nie podoba. wskarzesz zwiazek z omawiana kwestją

    > Jeśli bez użycia PHP masz porządną obsługę HTTP, a z użyciem PHP nie
    > masz (i musisz sobie napisać serwer HTTP wewnątrz serwera HTTP)

    według ciebie serwer http to te "tak z 200 " linii kodu?
    brawo po raz drugi.

    --
    Piotr Siudak

  • 4. Data: 2009-01-01 22:28:49
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 01 Jan 2009 21:57:29 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > mam wrażenie ze znasz na tyle dobrze zeby być wstanie wbić szpilkę w
    > dosyc błyskotliwy sp[osób, ale nie na tyle żeby zauważyć ze troche sie
    > zagalopowałes.

    Niestety nie wiem jak ci udowodnić, że znam PHP na wylot bez czynienia tego wątku
    (jeszcze bardziej) dziecinną przepychanką.

    Morał jest taki, że porządne serwowanie plików przez PHP nie jest tak proste, jak by
    się mogło wydawać.

    Trzeba napisać niespodziewanie duży kawał kodu, żeby doprowadzić prawie nieistniejącą
    obsługę HTTP/1.1 w PHP do przyzwoitego poziomu (nie uważam za przyzwoity poziom paru
    nagłówków zmontowanych w 5 linijkach kodu).

    Zazwyczaj da się uzyskać znacznie lepszy efekt przy dużo mniejszym nakładzie pracy
    dodając nagłówki innym sposobem (mod_headers w Apache, mod_magnet w lighttpd, etc.)

    --
    this.author = new Geek("porneL");

  • 5. Data: 2009-01-02 13:18:27
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    porneL pisze:

    > Niestety nie wiem jak ci udowodnić, że znam PHP

    wcale tego nie oczekuje, zwłaszcza ze zdążylem sobie wyrobic (całkiem
    pochlebną) opinię dotyczaca twojej wiedzy w tym zakresie

    zdazylem też jednak zauwazyć pewna latwość z jaka w niektórych kwestjach
    podnosi ci sie poziom radykalnosci, ze szkodą dla sensu wypowiedzi.

    > Morał jest taki, że porządne serwowanie plików przez PHP nie jest tak
    > proste, jak by się mogło wydawać.

    true

    > Zazwyczaj da się uzyskać znacznie lepszy efekt przy dużo mniejszym
    > nakładzie pracy dodając nagłówki innym sposobem (mod_headers w Apache,
    > mod_magnet w lighttpd, etc.)

    z tym ze słowa kluczowe tu to "zazwyczaj" i "lepszy" których dowolność
    sprawia ze zdanie które napisałes zasadniczo nic nie znaczy.

    --
    Piotr Siudak