    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Date: Sun, 18 Feb 2024 09:18:09 +0100
    <uq3cvi$1fum3$1@news.icm.edu.pl> <uq5t0i$1kius$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uq7so1$1s6kn$1@news.icm.edu.pl> <uq8ej9$1u14v$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uqalsh$2356t$1@news.icm.edu.pl> <uqanuk$99f$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <uqlphn$2tg8a$1@news.icm.edu.pl> <uqlslm$6n9$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <uqm7pi$2udbj$1@news.icm.edu.pl> <uqoaqt$j3u$1$Mirek@news.chmurka.net>

    On 16.02.2024 19:51, Mirek wrote:

    > No dobra, już coś wiemy. Czyli problem nie jest z DNS, tylko wygląda to
    > na problem z połączeniem do IP poza siecią lokalną - zgadza się?
    > Połączenie z DNS też utyka, bo łączysz się np. do 1.1.1.1?  czy za ten
    > serwer DNS robi ruter w sieci lokalnej?

    Właśnie kwestia polega na tym, że w tej chwili za serwer DNS robi
    lokalny router. Dlatego odrzuciłem hipotezę, że płytka ma problem z
    wykonywaniem połączeń poza sieć, bo z jej punktu widzenia serwer DNS
    znajduje się w sieci lokalnej. Bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że
    problem był związany z inicjowaniem połączeń jako klient.

    > I teraz dlaczego wypięcie i wpięcie rj-ki to naprawia?
    > Obsługujesz to jakoś, tzn pobranie adresu od nowa, restart połączeń?

    Ja bezpośrednio tego nie obsługuję, ale zapewne robi to biblioteka TCP/IP.

    W każdym razie udało mi się namierzyć jeszcze jeden błąd. Zintegrowałem
    ze swoim kodem pewną bibliotekę przeniesioną z ze starszego projektu,
    który był przygotowywany jeszcze na bibliotekach MLA i bez wykorzystania
    FreeRTOS-a. Mojej uwadze umknęło, że w jednym miejscu zachodzi
    dynamiczna alokacja pamięci za pomocą standardowych funkcji malloc/free.
    Jak wiadomo mogą one generować problemy w wielowątkowym środowisku RTOS.
    Zamieniłem je na pvPortMalloc oraz vPortFree. Niedługo minie druga doba
    od wprowadzenia tej zmiany i nie miałem ani jednego przypadku wywalenia
    łączności ani zawieszenia się gniazda klienta, z którego korzysta moja
    aplikacja.