  • Data: 2024-02-25 13:38:08
    Temat: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.02.2024 09:41, Marek wrote:

    > Zaraz zaraz, działa poprawnie z tym samym softem?

    Nie, nie tym samym. A przynajmniej nie do końca.
    Nie mogę tak po prostu przenieść projektu Harmony z PIC32MX795F512L na
    PIC32MZ2048. Niskopoziomowe sterowniki trzeba wygenerować jeszcze raz.
    Proces przenoszenia kodu wyglądał następująco:
    1. Utworzyłem czysty projekt Harmony na PIC32MZ2048.
    2. Zaimportowałem do niego konfigurację MHC (Microchip Harmony
    Configurator) z wersji na PIC32MZ2048.
    3. Jeszcze raz sprawdziłem i dostosowałem niektóre ustawienia
    konfiguracji. Trzeba było uwzględnić różnice wynikające z użycia innych
    pinów GPIO czy niektórych interfejsów. Dużo więcej RAM-u pozwoliło mi
    też rozszerzyć nieco stertę.
    4. Wygenerowałem i skompilowałem "czysty" projekt. Na tym etapie miałem
    już w pełni działające peryferia. Między innymi praktycznie bezobsługowo
    zaczęła działać łączność sieciowa.
    5. Stopniowo zintegrowałem z tym czystym projektem kod mojej aplikacji,
    przeniesiony ze starszej wersji. W większości przypadków wystarczyło
    skopiować i dodać do projektu pliki z kodem źródłowym, ewentualnie
    powklejać gdzieniegdzie jego fragmenty, co najwyżej uważając na niektóre
    define'y, odnoszące się do różnic sprzętowych.

    Tak więc reasumując:
    - Warstwa sterowników została wygenerowana przez MHC dla nowego MCU, ale
    na podstawie praktycznie tej samej konfiguracji (z drobnymi zmianami).
    - Warstwa aplikacji została przeniesiona ze starszej wersji ręcznie (z
    uwzględnieniem pewnych zmian w warstwie sprzętowej).

    W ten sam sposób przeniosłem projekt także na starszą wersję płytki z
    ENC28J60. Płytki z PIC32MX795F512L+ENC28J60 i PIC32MZ2048+DP83848
    działają w tej chwili perfekcyjnie stabilnie. Płytka z
    PIC32MX795F512L+DP83848 ma ten dziwny problem z okazjonalnym wywalaniem
    łączności na poziomie switcha.