  • Data: 2018-03-14 12:38:26
    Temat: Re: PKI a weryfikacja krótkiego podpisu (3 bajty)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Ja już tego nie rozumiem. Co ma stałość lub nie stałość danych wspólnego
    > z szyfrowanym protokołem którym są przesyłane?

    Protokół nie musi być szyfrowany, ważne jest, żeby urządzenie prawidłowo
    rozpoznało podpis.

    > Ja myślałem, że chcesz bezpieczeństwa.

    Widzisz inny sposób na podanie użytkownikowi awaryjnego hasła, które
    umożliwi mu awaryjne wykonanie funkcji, jak zapomni swojego hasła?
    Jakimś pomysłem jest challenge / response, tylko nie widzę przewagi
    challenge / response nad tym rozwiązaniem... Ty widzisz? (nie pytam
    złośliwie, może czegoś nie dostrzegam)

    To, że hasło będzie mogło być użyte wielokrotnie danego dnia, to nie
    problem. Użytkownik, który wejdzie w jego posiadanie (a wejdzie po
    telefonicznej weryfikacji), i tak będzie mógł zmienić hasło na urządzeniu
    na swoje.

    > W ramach podstawowego standardu bezpieczeństwa jest zmiana
    > hasła i inne hasło do każdego urządzenia.

    Użytkownik będzie miał swoje hasło, które ustawi sobie sam. Ono będzie
    przechowywane w postaci posolonego skrótu, więc nie do wyciągnięcia bez
    brute-force. Problem pojawi się, gdy użytkownik zapomni hasła. Helpdesk
    będzie musiał wtedy jakoś mu pomóc.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]