  • 11. Data: 2015-01-10 16:10:18
    Temat: Re: Padła mi klawiatura ...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 15:54, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Chwalą tu klawiatury mechaniczne, a ja się zastanawiam, dlaczego nie
    > ma w produkcji klawiatur transoptorowych - transoptor szczelinowy i
    > przesłonka na klawiszu. Byłoby to jeszcze trwalsze od klawiatur
    > mechanicznych i w przeciwieństwie do nich, zupełnie bezgłośne.

    Ile bierze dioda takiego transoptora razy 101 klawiszy lub więcej i
    wyjdzie dlaczego.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2015-01-10 16:11:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 16:10, Irokez pisze:

    > Ile bierze dioda takiego transoptora razy 101 klawiszy lub więcej i
    > wyjdzie dlaczego.

    Ile bierze prądu oczywiście...

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2015-01-10 16:19:36
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ile bierze dioda takiego transoptora

    Pewnie kilka mA wystarczy

    > razy 101 klawiszy lub więcej i
    > wyjdzie dlaczego.

    Ale dlaczego razy? Multipleksowania zakazano?
    Jedyny problem ze szczelinowymi, ze w szczeline syfu zaraz najdzie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2015-01-10 16:22:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    [...]

    https://www.google.pl/search?q=ibm+model+m&hl=pl

    http://www.pckeyboard.com/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-01-10 16:28:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 16:19, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,

    > Pewnie kilka mA wystarczy

    > Ale dlaczego razy? Multipleksowania zakazano?
    > Jedyny problem ze szczelinowymi, ze w szczeline syfu zaraz najdzie.

    No to teraz dochodzimy chyba do absurdu skomplikowania układu.
    Multiplexer do sterowania diodami i multiplexer do czytania coby wykryć
    "trzech króli" na ten przykład. Koszta absurdalne a mechanikę i tak
    trzeba zrobić aby klikała... więc mamy porządne mechaniczne klawiatury
    Cherry w cenach dla wielu już nie akceptowalnych. No ale fakt, Maserati
    też się sprzedaje.. w dziesiątkach sztuk, ale zawsze.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2015-01-10 16:46:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.01.2015 o 15:54, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > przesłonka na klawiszu. Byłoby to jeszcze trwalsze od klawiatur
    > mechanicznych i w przeciwieństwie do nich, zupełnie bezgłośne.

    Jest dużo lepsze rozwiązanie - klawiatura hallotronowa, czyli mały
    scalaczek z hallotronem i nad nim magnesik. Kiedyś były produkowane, tu
    praktycznie tylko mechanizm prowadzenia klawisza może się popsuć.
    Transoptor może ulec zabrudzeniu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2015-01-10 16:51:03
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.01.2015 o 14:46, Irokez pisze:

    > etam, są porządne, ale nie za te pieniądze które chciałbyś przeznaczyć.
    > http://pclab.pl/art49997.html

    No fakt, ale ta pierwsza Microsoftu służyła długo, a na zwykłej folijce
    była zrobiona. Kilka razy czyściłem po zalaniu to wiem. Pytanie dlaczego
    nowa kilka razy szybciej padła? No i coś niedopuszczalnego - wytarcia
    oznaczeń klawiszy. Klawiatura używana w domu, nie do pisaniny. Na tej
    pierwszej klawisze jak nowe wyglądają, może nieco plastik pożółkł. To
    niby klawiatura ergonomiczna, wysoki model czyli powinna być wytrzymała.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2015-01-10 16:59:00
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-10 o 16:46, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > scalaczek z hallotronem i nad nim magnesik. Kiedyś były produkowane, tu
    > praktycznie tylko mechanizm prowadzenia klawisza może się popsuć.

    Dobry pomysł, ale

    <Irokez mode>
    A ile prądu będą pobierać te hallotrony, jeśli człowiek będzie siedział
    wewnątrz włączonego transformatora energetycznego 400/230kV 1GVA?
    </Irokez>

    :D

  • 19. Data: 2015-01-10 17:17:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 16:59, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > A ile prądu będą pobierać te hallotrony, jeśli człowiek będzie
    > siedział wewnątrz włączonego transformatora energetycznego 400/230kV

    Znowu nie uważałeś na lekcji:
    "Co się będzie działo na ekranie, jeśli..."

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2015-01-10 17:23:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kiedyś to były klawiatury...
    http://i.imgur.com/V2i39.jpg

    Całkiem serio bym kupił - gdyby istaniało - coś opartego na takim
    układzie z drobnymi dodatkami.

    MJ