  • Data: 2017-09-14 22:32:07
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 59ba5dd1$0$15202$6...@n...neostrada.pl

    > Tak ciężko z Ciebie wyciągnąć wg jakich zasad się to odbywa..

    Nie skorzystałem z tej możliwości, więc nie opisuję. :)
    Chcesz sajens-fikszyn ;) z przewagą fikszyn?...

    > Pytanie było chyba jasne - nie jak można sformatować, a czym skutkuje sformatowanie
    SD jako pamięć wewnętrzną i jakie z tego
    > odnoszę korzyści?

    Masz dłuższą ,,pamięć wewnętrzną''.

    > Przykładowo - kolejna próba instalacji klawiatury "TouchPal", a czy po takim
    sformatowaniu wcześniejszy (sprzed sformatowania)
    > komunikat o braku miejsca w pamięci wewnętrznej już się nie pokazuje i instalka
    przebiega bezproblemowo?

    Prawie na pewno tak. Ale (co chyba oczywiste) karta też kiedyś skończy się.
    Masz 4 GB ,,dysku''? Wkładasz kartę o pojemności 16 GB i masz w sumie ;)
    ze 12 GB. ;) (bo format ,,kosztuje'', z 4 GB coś zabiera telefon/system
    a owe marketingowe 16 GB to tak naprawdę tylko 13 GB...)

    -=-

    Od A 6.x kartę możesz sformatować jako przedłużkę ,,pamięci wewnętrznej''.
    Sprawa chyba jasna. Możesz zajść do sklepu, włożyć kartę, sformatować
    stosownie i sprawdzić, ile po takim zabiegu masz ,,wewnętrznej pamięci''.

    Nie Ty jeden widziałeś problem ,,braku pamięci''. Powiem więcej -- Ty
    właśnie twierdziłeś kiedyś, iż brak ,,pamięci wewnętrznej'' to mały
    problem. Wcześniej czy później pamięci brakuje, więc ludzie domagają
    się innej organizacji GBajtowej...

    -=-

    Właśnie Asus Max (z akumulatorem o pojemności 5Ah) wyłączył się, bo
    zabrakło mu energii... Odłączyłem go od ładowania tuż po siódmej rano.
    Tak oto wygląda w praktyce ,,tydzień, albo i dłużej''. ;) Wystarczy
    aplikacja typu Osmand zapisująca ślad...

    -=-

    Wracając do formatu -- nie skorzystałem z tego. Kiedyś (zapewne kilka
    razy) opisałem, dlaczego. Telefon kupiłem z A 5, gdzie tej możliwości
    nie było. Włożyłem kartę 16 GB (wyjętą z Monstera) i zacząłem zabawę.
    Gdy (bardzo szybko) zapgrejdowałem do A 6 -- zobaczyłem wiadomą możliwość,
    ale wolałem zaczekać do zakupu karty o pojemności 32 GB, co nie nastąpiło
    do dnia dzisiejszego z uwagi na rosnące ceny kart pamięci.

    Rozumiesz chyba, że sformatowanie łączy się z ,,wydatkiem energetycznym''...
    (można zrobić pełen bakap, można jakoś inaczej...) Po prostu jestem zbyt
    leniwy, aby z tego skorzystać -- 16 GB ,,pamięci wewnętrznej'' na razie
    mi wystarcza. Gdy będę miał kartę o pojemności 32 GB (lub 64 GB) być
    może ją stosownie sformatuję. Na razie zbyt wiele roboty dającej zbyt
    mało zysku.

    Fotki, pliki z mapami, masę innych informacji -- trzymam na karcie.