    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pasażer/ka wsiada na moto z kufrem centralnym...jak?
    Date: Mon, 02 May 2011 07:35:12 +0200

    Grzybol napisał(a):
    > Użytkownik " km" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Sory, ale czasami jak czytam niektóre pytania, to mam wrażenie, że niektórzy
    > ludzie sami nie są w stanie wytrzeć sobie dupy po wysraniu sie... Jak
    > pierwszy raz bzykałeś żonę, to pisałeś na grupę alt.jebanko.pl z zapytaniem
    > jak to się robi i w którą dziurkę? Co może być aż tak trudnego we wsiadaniu
    > na motor??"??? Dokurwynędzy!!!!! Ciekawe jakbyś wsiadał na konia -
    > rusztowanie warszawskie?

    Nie przesadzaj Grzybolu. Jazda motocyklem, to nie tylko dawanie w palnik
    ale rowniez technika i przestrzeganie pewnych praktycznych zasad, z
    ktorych jedna jest wlasnie wspolpraca pasazer-kierowca podczas
    wsiadania/zsiadania.
    Pol biedy, jezeli pasazer ma dobra motocyklowa kindersztube - wtedy
    ryzyko bledu i ewentualnego braku uwagi kierujacego jest minimalizowane.
    Gorzej, jesli mamy (jako prowadzacy) do czynienia z totalna lama w roli
    pasazera. Nie jest niczym dziwnym pchanie sie na podnozki w sytuacji,
    gdy kierowca nie jest jeszcze przygotowany, zeskakiwanie prawie w biegu,
    proby wyreczania kierujacego w balansowaniu maszyna, czy o tak
    prozaicznym samodzielnym skladaniu sie w zakret juz nie wspomne.
    Dlatego dobrze jest zwerbalizowac pewne zasady wspolpracy przed
    dopuszczeniem kogokolwiek jako pasazera. I dobrze, ze ludzie zadaja
    sobie takie pytania - zobacz, ile bledow popelniali km i jego zona. A
    przede wszystkim: jak utrudniali sobie zycie ;)
    Coby nie bylo tylko polemicznie, to odpowiem i merytorycznie:
    To kierowca daje znak (chocby przyzwalajacym kiwnieciem glowa)
    pasazerowi, ze ten moze zaczac pakowac sie na swoje miejsce. U mnie
    najlepiej sprawdza sie sposob z okraczaniem bagaznika; pasazerka stae
    lewa noga na lewym podnozku, wspina sie, okracza prawa noga bagaznik i
    siada sobie wygodnie. Jak juz sie usadzi i jest gotowa do jazdy, to
    klepie mnie obiema dlonmi po udach dajac znak, ze moge ruszac.
    Po zatrzymaniu, z kolei, znow ja kiwnieciem glowy daje znak, ze jestem
    przygotowany do stabilizowania motocykla podczas zsiadania pasazerki.
    I dopiero wtedy moze pasazer zaczac sie wiercic na motocyklu.
    Porzadek musi byc! ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza