  • Data: 2016-09-28 13:00:04
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-28 11:32, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > jest. Niemniej jeśli chodzi o sam język (zarówno Delphi jak i open sourcowy
    > Free Pascal) to są to nowoczesne i sprawne języki, łączące wysokopoziomową
    > obiektwość z ficzerami typu generyki itd. z niskopopziomowością C czy ASMa.
    > Ponadto sam język pomimo zarzutów typu "begin/end" (śmiesznych zarzutów, bo
    > choćby samo IDE pisze te słowa automatycznie) ma kilka ciekawych cech
    > jakich brakuje innym językom: moduły/unity pozwalające ładnie zarządzać
    > kodem. konstrukcje try...except obsługującą wujątki czy try...except

    dotąd prawda, ale sam wpadasz w to co zarzucasz swojemu adwersarzowi...

    > chroniącą zasoby, i inne rzadko spotykane w jednym pakiecie (bo w praktyce
    > C nie ma obiektów, C++ brakuje try except, java czy .net nie kompilują
    > natywnie i żrą mnóstwo zasobów, itd.)

    w C można emulować obiekty i działa to bardzo sprawnie (technologie
    takowe zostały opracowane dość dawno, np BOOPSI), w c++ masz wyjątki,
    więc nie wiem o czym piszesz, pamięciożerność, w kontekście nowszych
    delphi to niestety też nie jest dobry przykład, ten sam program, z
    czystą forma kompiluj delphi 5, oraz najnowszym i zobacz jak różni się
    kod wynikowy....

    > Ponadto Delphi umożliwia tworzenie jednego GUI na różne platformy z
    > natywnym kompilatem, co nie jest powszechne w innych środowiskach.

    ojojoj coś zniknąłeś kompilatory typu gcc, środowisko qtcreator itp....

    > Zatem ma parę wartych uwagi cech, ale przez to, że jest stereotypowo
    > postrzegany jako zabawka do nauki programowania, oraz przez dupiaty
    > marketing przepadł w zawodach i choć się trochę ostatnio podnosi to raczej
    > nigdy nie już będzie istotny.

    to prawda, aczkolwiek, miał 2 doły, z jednego Borland wyszedł tworząc
    Delphi (pamiętam na pierwszym roku studiów mowiono mi, że Pascal nie ma
    przyszłości, wtedy uwierzyłem, a do dzis zarabiam na tym, że w liceum
    poznałem Pascala i później uczyłem się nowszych wersji)

    > ps. co do szkół to mam znajomego nauczyciela w technikum informatycznym i
    > od niego wiem, że z pascala wycofali się wiele lat temu, obecnie jadą na
    > C++ i JS

    O szkoły, to było w kontekście rezygnacji z Pascala, jako języka do
    wyboru na maturze.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl