    From: "Jankol" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pasy niewyznaczone.
    Date: Fri, 19 Dec 2014 14:30:59 +0100

    news:m70d77$lbb$1@node1.news.atman.pl...

    > Chcesz powiedzieć, że zmieniając pas z prawego na lewy nie muszę się
    > przejmować tymi na lewym pasie (chodzi mi na razie o stytuację ogólną)?
    > Bo jeśli nie to jednak przepis o zmianie pasa jako bardziej szczegółowy
    > stoi wyżej.

    Nie, nie stoi wyżej, ani nie jest bardziej szczegółowy; tylko każdy przepis
    należy stosować do sytuacji do której ten przepis sie odnosi.
    Zmieniasz pas więc musisz ustąpić.
    Jeżeli droga ma pasy niewyznaczone, zwęża się (nie wiadomo który pas
    kończy się) i dalej jest tylko jeden pas to stosuje się art. 25.3 (przecinają się
    kierunki ruchu poza skrzyżowaniem, pierwszeństwo z prawej).

    > Jeszcze bardziej bez sensu jest wyczynianie jakiś udziwnionych manewrów
    > w imię jazdy _możliwie_ blisko prawej krawędzi. Dajmy na to, jak masz
    > zaparkowany co trzeci samochód, to jeżdzisz między nimi slalomem, czy po
    > prostu omijasz wszystkie hurtem?
    > Shrek

    Dlatego napisali "możliwie blisko" i nie trzeba jechać slalomem.
    Gdyby napisali "w każdej sytuacji jechać przy prawej krawędzi"
    to trzeba by było jechac slalomem.