  • 21. Data: 2013-12-27 09:24:07
    Temat: Re: Pchac sie w intelowskie platformy czy AM3+, moze cos innego ?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Mr. Misio napisał w czwartek, 26 grudnia 2013
    22:47:

    > Poniewaz ... sa zwykle jednowatkowe. Wiec nie wykorzystaja - jak gry
    > - kilku rdzeni, dlatego im szybciej zrobia cos na jednym, tym
    > szybciej zrobia.

    A czy w przypadku aplikacji biurowonormalnych, limitem nie jest
    szybkość użytkownika? W końcu przy dwa razy szybszym zegarze nie będę
    dwa razy szybciej klepał w klawiaturę.

    > Zalezy jakie aplikacje definiujesz jako biurowe.

    Przy zwykłym PPT rozdzielczość ma wpływ na szybkość
    wyświetlania.

    > Noooooo iiiiiii? :>

    Skoro procesor nic nie robi na 2,3 GHz, to dlaczego uważasz, że
    będzie nic nie robił inaczej np. na 1,7 GHz? Czy to, z jaką
    częstotliwością nudzi się procesor ma jakiekolwiek znaczenie?

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).
    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 22. Data: 2013-12-27 10:07:20
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 01:08:53 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Poszukaj Xeona po prostu na ten socket. W granicach 800-900 złotych.
    >
    > Zrob to sam! ;p

    No wlasnie od poczatku nie potrafie, dlatego prosze o pomoc. Wszystkie w tej
    cenie maja 4 rdzenie a nie 8 jak sugerujesz.
    Np. ten za 810 PLN:

    http://my.jetscreenshot.com/17026/20131227-youv-51kb
    .png

    To pokazesz go w koncu czy mam uznac, ze sobie trollujesz dla sportu?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2013-12-27 10:21:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

> [...]
    .png

    > To pokazesz go w koncu czy mam uznac, ze sobie trollujesz dla sportu?

    Czy rozumiesz, ze nie potrafie Ci teraz precyzyjnie odpowiedziec?

    I byc moze sie pomylilem, moze 4C/8T to bylo w tej cenie.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 24. Data: 2013-12-27 10:22:49
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jan Stożek napisał:
> [...]
    >
    > A czy w przypadku aplikacji biurowonormalnych, limitem nie jest
    > szybkość użytkownika? W końcu przy dwa razy szybszym zegarze nie będę

    Jest, no i?

    A czy zly uklad planet nie jest ograniczeniem szybkosci uzytkownika?

    > Przy zwykłym PPT rozdzielczość ma wpływ na szybkość
    > wyświetlania.

    No i jak to sie ma do procesora?

    > Skoro procesor nic nie robi na 2,3 GHz, to dlaczego uważasz, że
    > będzie nic nie robił inaczej np. na 1,7 GHz? Czy to, z jaką
    > częstotliwością nudzi się procesor ma jakiekolwiek znaczenie?

    Nie uwazam tak, to ty tak uwazasz.

  • 25. Data: 2013-12-27 11:08:15
    Od: j...@g...com

    On Thursday, December 26, 2013 10:47:53 PM UTC+1, Mr. Misio wrote:

    > Poniewaz ... sa zwykle jednowatkowe. Wiec nie wykorzystaja - jak gry -
    > kilku rdzeni, dlatego im szybciej zrobia cos na jednym, tym szybciej
    > zrobia.

    Tak z czystej ciekawości postanowiłem to sprawdzić.
    Firefox (co prawda z wtyczkami) utworzył 42 wątki, program antywirusowy - ponad 30,
    pasek boczny Windows - 25, Winword - 3, Excel - 6 (oba z pustymi dokumentami, bo jak
    otworzyłem jeden dokument i jeden arkusz, to liczba wątków wzrosła odpowiednio do 8 i
    10), Outlook - 57. Tak, że ta Twoja teoria o bezwątkowości aplikacji
    biurowonormalnych coś się za bardzo kupy nie trzyma.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

  • 26. Data: 2013-12-27 11:34:52
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > Tylko, ze nowa platforma to znow duzy wydatek, zwiekszenie kilkukrotne
    > mocy za cene wymiany procka - imho oplacalniejsze (ekonomicznie).

    Kupiłem raz Cyrixa 166+ z myślą że wymienię na Pentium 233 MMX za jakiś
    czas, ale okazało się to nieopłacalne, więc zainwestowałem w kolejną
    rozwojową platformę z Celeronem 300A żeby zmienić na P3. Nie zmieniłem, bo
    slotowe P3 było nieopłacalne. Kupiłem P3 socketowe. Później zainwestowałem w
    kolejną rozwojową platformę z Athlonem 2000+ żeby zmienić na Bartona 3200+
    gdy nadejdzie czas ale cena proca powalała, więc znów zmieniłem płytę, na
    której usiadł Venice 3000+ itd...

    Morał z tego taki że warto kupić to, co jest potrzebne na teraz a nie liczyć
    na sensowny upgrade za rok czy dwa

  • 27. Data: 2013-12-27 11:39:06
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik j...@g...com napisał:

> [...]
    8 i 10), Outlook - 57. Tak, że ta Twoja teoria o bezwątkowości aplikacji
    biurowonormalnych coś się za bardzo kupy nie trzyma.

    OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od
    standardowego w pracy biurowej.

    Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach
    desktop dla biur?

  • 28. Data: 2013-12-27 11:42:56
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik zhbick napisał:

> [...]
    >
    > Morał z tego taki że warto kupić to, co jest potrzebne na teraz a nie
    > liczyć na sensowny upgrade za rok czy dwa

    Kupilem kiedys PC z c2d e6300, dwa lata pozniej wymienilem na c2d e8400,
    za 1/3 ceny tego co w dniu premiery (mniej wiecej wtedy co kupowalem e6300).

    Przez te 2 lata okazalo sie, i to bylo powodem zmiany, ze potrzebuje
    wiecej mocy (tak po 1,5 roku sie okazalo).

    Morał z tego taki, że mozna zrobic sesnowny upgrade za rok czy dwa,
    jesli sie zostawi sobie furtke na taki upgrade.

  • 29. Data: 2013-12-27 12:11:30
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 11:39:06 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > OK, poddaje sie, udowodniles ze serwerowy procesor jest lepszy od
    > standardowego w pracy biurowej.
    >
    > Tylko dlaczego w takim ukladzie go nie stosuja masowo w rozwiazaniach
    > desktop dla biur?

    Bo moze tylko Tobie sie wydaje ze jest tanszy? :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 30. Data: 2013-12-27 12:13:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 10:21:00 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Czy rozumiesz, ze nie potrafie Ci teraz precyzyjnie odpowiedziec?

    Nie rozumiem, bo dotad twierdziles:

    "Ale ok, poszukam, gdzies mam notatke na co wydac kolejne luzne 800
    stowek w ramach testow ;)"

    btw 800 stowek na proca to lekka przesada ;-)

    > I byc moze sie pomylilem, moze 4C/8T to bylo w tej cenie.

    O, wreszcie zaczynasz pikowac na odpowiedni poziom komunikacji :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K