  • Data: 2009-01-09 09:01:24
    Temat: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Jan, 20:23, "w...@g...com"
    <w...@g...com> wrote:
    > O pełzaniu szyn pisano już dawniej  i nawet M.T.Huber cos napomyka o
    > tym, że w pracy swojej zaniedbał jakby ten problem uważając że
    > deformacje torów powodowane są ich drganiami ,i  przyznaje, że  o
    > pełzaniu pisano
    > w czasopismach kolejowych i zauważano je ( pomierzono?) zaraz po
    > przejeździe ociągu.

    Ha! Wiedziałem że coś jest na rzeczy! Nigdy się tym tak naprawdę nie
    zajmowałem, a pełzanie z którym mam do czynienia według przepisów
    zaczyna się od 800F (427C)- poniżej jest biała plama.
    Hubera praca nad zmiennymi obciążeniami przy wysokim średnim
    naprężeniu (czyli niesymetrycznym cyklu) jakoś w literaturze jego
    nazwiskiem nie świeci, ale taki już Hubera los, że świat się o nim nie
    dowiedział, choć inżynierowie nieświadomie korzystają z jego
    osiągnięć. Jedyny człowiek "z branży" jakiego poznałem i który to
    nazwisko dobrze zna to prof, Doltsinis ze Sztutgartu, na którego
    wykłady (w ramach dokształtu ustawicznego) jakiś czas temu się
    zapisałem w Wessex Institute of Technology.
    Konrad