    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Date: Thu, 23 Jun 2016 22:18:51 +0200

    Powitanko,

    > I nie byłem pewien usłyszanych słów. Dopiero parę lat temu okazało się,
    > że usłyszałem dobrze...

    Lepsze to niz "MacArtneya but";-)

    > Czy to nawiązanie do jakiegoś zdarzenia?

    W penym sensie czasy byly to zlote: Firma produkowala cos. Czesc tej
    produkcji byla zepsuta. Ta firma, ktora to produkowala, nie mogla
    naprawic, bo... nie miala czesci. Wedrowalo wiec to cos do BOMISu, gdzie
    O'Pajaczek byl czestym gosciem, mlodzieniec ow to cos kupowal, na
    Wolumenie kupowal czesci, naprawial i dawal kumplowi do sprzedania. Zyla
    zlota. Dla mlodszych jeszcze jedna ciekawostka z "wyzszosci" socjalizmu,
    otóż zlozenie telewizora samemu od podstaw, pozwlalo zarobic mniej
    wiecej miesieczna srednia krajowa. A czesci calkiem legalnie mozna bylo
    kupic w nieodzalowanych BOMISach, bo bywalo, ze wyprodukowano pare PCB
    do jakiegos TV, radia, magnetofonu, ale skonczyc produktu sie nie dalo,
    bo brakowalo jakiegos tranzystorka za cenne dewizy. Ow tranzystorek, czy
    procesorek byl mimo COCOMu bez problemu dostepny na Wolumenie.
    Kradzionych rzeczy bylo zapewne tez sporo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa