  • 1. Data: 2010-06-13 16:54:31
    Temat: Photoshop Elements 8 przeniesienie na inną partycję.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Witam.
    Może ktoś juz z tym walczył. Przeniosłem "Document and settings" z c: na
    d: Dysk był już zapchany, więc musiałem. Powalczyłem z rejestrem i z
    punktu widzenia windowsa chyba jest OK.
    PE ma informacje o plikac w czymś co nazywa bazą katalogową. Jak teraz
    zgrać połóżenie przeniesionych plików, żeby wszystko się zgadzało?
    Jeśli ktoś walczył z tym problemem, to mam prośbę o wskazówki.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2010-06-13 17:06:36
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-06-13, o godz. 18:54:31
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > teraz zgrać połóżenie przeniesionych plików, żeby wszystko się
    > zgadzało? Jeśli ktoś walczył z tym problemem, to mam prośbę o

    Ja kiedys przenosilem PSE 7, ale teraz juz nie pamietam szczegolow.

    Nie jestem na 100% pewien, ale PSE chyba nie identyfikuje zdjec na
    podstawie sciezki, tylko dla kazdej fotografii tworzy sobie 'odcisk
    palca' i dopiero te fingerprinty indeksuje.

    W zwiazku z tym chyba wystarczy zmienic w menu programu polozenie bazy i
    polozenie plikow - ale tak jak pisalem glowy nie dam, bo to bylo jakis
    czas temu i nie na moim komputerze.

    W kazdym razie jakos sie to da zrobic, bo przenioslem i podobno do tej
    pory dziala :)

  • 3. Data: 2010-06-13 17:21:00
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.06.2010 19:06, Kombajn Bizon pisze:

> [...]
    > czas temu i nie na moim komputerze.
    >
    > W kazdym razie jakos sie to da zrobic, bo przenioslem i podobno do tej

    Dzieki spróbuję.
    Przyszło mi jeszcze do głowy, że można archiwizować bazę katalogowa,
    wiec może da sie wyedytować plik który powstanie, a potem zaimportować
    już poprawiony. Żeby tylko okazał się w miarę czytelny ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2010-06-13 17:41:59
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Dnia 2010-06-13, o godz. 19:21:00
> [...]

    > wiec może da sie wyedytować plik który powstanie, a potem
    > zaimportować już poprawiony. Żeby tylko okazał się w miarę czytelny ;)

    Baza jest plikiem binarnym, nie ma szans na jej ręczną edycję.

    Tak mi się jeszcze przypomniało - zanim zaczniesz cokolwiek kombinować
    zrób kopię zapasową. Wiem że to oczywiste, ale...

  • 5. Data: 2010-06-13 18:05:44
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.06.2010 19:41, Kombajn Bizon pisze:

    > Baza jest plikiem binarnym, nie ma szans na jej ręczną edycję.
    >
    > Tak mi się jeszcze przypomniało - zanim zaczniesz cokolwiek kombinować
    > zrób kopię zapasową. Wiem że to oczywiste, ale...

    Mam oryginał na starym dysku. Zrobiłem próbę, na PSE 7 trial i wine bo
    akurat teraz mam pod ręką. Wychodzą pliki binarne z rozszerzeniem mp3 ;)
    Ale zauważyłem gdzieś ciąg SQLlite ! Jeśli to faktycznie baza SQLowa to
    jest nie będzie wielkiego problemu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 6. Data: 2010-06-13 18:41:18
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.06.2010 20:05, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > akurat teraz mam pod ręką. Wychodzą pliki binarne z rozszerzeniem mp3 ;)
    > Ale zauważyłem gdzieś ciąg SQLlite ! Jeśli to faktycznie baza SQLowa to

    No i sukces:
    sqlite> .table
    _dbl_auto_id_table metadata_integer_table
    change_table metadata_string_table
    db_change_timestamp_table rendition_description_table
    media_stack_sort_table rendition_to_master_table
    media_stack_to_media_table tag_table
    media_table tag_to_media_table
    media_to_metadata_table tag_to_metadata_table
    metadata_blob_table version_stack_sort_table
    metadata_date_time_table version_stack_to_media_table
    metadata_decimal_table version_table
    metadata_description_table volume_table

    sqlite> select * from volume_table;
    2|database relative|amoc:database_relative_volume||database_rel
    ative_drive
    108|C:|0|C:|builtin_drive

    Tu są jakieś scieżki:
    sqlite> select * from media_table;
    109|8|/users/Public/Dane aplikacji/Adobe/Photoshop
    Elements/7.0/Music/A_Taste_Of_Sicily.mp3|/users/publ
    ic/dane
    aplikacji/adobe/photoshop
    elements/7.0/music/|a_taste_of_sicily.mp3|audio/mpeg
    |108|20080916T120320|20080916T120320|0

    Jak na razie wiem tyle:
    - powstał katalog o nazwie jaki podałem
    - do katalogu zostały wrzucone zdjęcia i muzyka (stąd pliki z
    rozszerzeniem mp3).
    - w tym katalogu zostały utworzone dodatkowe 2 pliki:
    - Backup.tly
    - catalog.buc - to jest właściwa baza danych

    Na razie nie znam struktury bazy i co jest w tabelach, ani nawet jak
    nazywają się pola, select nie wypisuje ;)
    Jak dojdę to opisze, może sie komuś przyda. Ciekawe tylko czy zrobi sie
    ta kopia bazy, jak zdjęcia juz pokasowane. Ale może właściwy plik jest
    gotowy pod inną lub nawet taką samą nazwą. No i ciekawe, czy wersja 8 ma
    tak samo.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2010-06-15 19:21:51
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.06.2010 20:41, Cezary Grądys pisze:

> [...]
    > ta kopia bazy, jak zdjęcia juz pokasowane. Ale może właściwy plik jest
    > gotowy pod inną lub nawet taką samą nazwą. No i ciekawe, czy wersja 8 ma

    Problem rozwiązany. Na Ubuntu i wine PSE 7 ma bazę katalogową w katalogu:
    ~/.wine/drive_c/users/Public/Dane aplikacji/Adobe/Photoshop
    Elements/Catalogs/My Catalog/
    Tu trzeba pamiętać o tym czy to baza użytkownika, czy dostępna dla
    wszystkich!

    "My Catalog" to nazwa bazy katalogowej, jest tam plik "catalog.pse7db"

    W PSE 8 jest jakoś inaczej, ale nie jestem teraz na windowsie wiec nie
    sprawdzę, w każdym razie nie .../Adobe/Photoshop Elements/...
    ale coś z "Organizer" najlepiej poszukać findem (tylko nie w windowsie,
    tam find jest do czegoś innego!) katalogu o nazwie używanej bazy, nazwa
    pliku z rozszerzeniem ".pse8db" (chyba).
    Ten plik obrabiamy za pomocą sqlite3, ale najprościej zainstalować do
    firefoksa dodatek o nazwie "SQLite Manager". Otwieramy plik bazy i
    poprawiamy właściwy wiersz w tabeli "volume table", pola
    "description" i "drive_path_if_builtin".
    Po tej operacji jest lepiej, ale PSE jeszcze wyszukuje zdjęcia, lecz
    robi to błyskawicznie i jednorazowo. Ale działa.
    W sumie jestem zadowolony, bo widzę ogromne możliwości chociażby
    robienia statystyk (jaka ogniskowa, ISO, migawka...).
    Zawsze to sql, można wyciągnąc dane jakie dusza zapragnie. Baza jest
    prosta 22 tabele.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2010-06-16 09:11:22
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 13 Jun 2010 20:41:18 +0200,
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> screamed:
> [...]
    >
    > Na razie nie znam struktury bazy i co jest w tabelach, ani nawet jak
    > nazywają się pola, select nie wypisuje ;)

    Wpisz .schema tabela lub samo .schema. Zobaczysz nazwy pól.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 11:10:47 user up 12470 days, 23:05, 1 user, load average: 0.94, 0.89, 0.15 ]

    I considered atheism but there weren't enough holidays.