  • Data: 2018-07-10 11:24:43
    Temat: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Ale zmiany zaszły już znaczne. Choć jeszcze rzeczywiście, sporo zostało ze
    > "starego".

    Załapałem się na końcówkę :)

    > Ja w sumie też, po prostu miejsca mam mało, więc niespecjalnie mogę nisko
    > (choć radio odbiorczo jak najbardziej 137 kHz obejmuje. A może cos zzrobię,
    > by SAQ odbierać? :) W końcu w tamtym kierunku to jedna z ostatnich
    > przestrzeni w moim rejonie, jeszcze nie zabudowana do końca.

    Tak... SAQ od dawna chcę odebrać. Odbiornik mam, bo sobie zrobiłem, tylko
    jakoś zawsze przegapiam :)

    A jest fajna górka całkiem niedaleko.

    > Na balkonie, jeden maszt w jednym roku i KF, drugi w drugim i UKF, na razie
    > tyle. Może jeszcze mały panel słoneczny i coś wiatrowego, coby na
    > radio/laptopa styknęło. No i telefony, bo one z UPC, więc sieć 50 Hz musi
    > być.

    Tylko czy przetwornica do panelu nie będzie siała?

    > Myślałem o tym, jak znalazłem, zże nawet chyba za komuny nie było przepisu
    > zakazującego zdalnego sterowania radiem... Solarek z akusem, na Rysy i ze
    > schroniska pod Morskim Okiem działać, nawet jak pieron przydupczy, mnie się
    > nic nie stanie. Chociaż, lepsza frajda samemu się tam zataszczyć i obwołać
    > okolicę :)

    Tylko za komuny nie było Internetu... trzeba było sterować radiem przez
    radio :) Pytanie czy to nie jest wtedy po prostu prywatny przemiennik :)

    onow/oryginalne-vertex-i-yaesu/386/70/anteny-yaesu/a
    ntena-yaesu-atas-120-detail

    > Ona bardziej magnetyczna i trzeba raczej ręcznie. Dobrze to umieć, w końcu
    > nie nadarmo mamy przywilej braku konieczności homologacji sprzętu.

    To prawda.

    > Można ich nastawiać co blok, tylko raczej nie skończyło by się to dobrze.
    > Jeśli przepis stanowi, ze można, to należy z niego skorzystać. Ale, jak ich
    > się tyle narobi, to będzie jazgot, bełkot i wzajemne krycie się nośnych,
    > więc chcieliśmy dobrze, wyszło jak zwykle.

    Myślę że czasy za dużego ruchu w eterze raczej już nie wrócą.

    Za to zastanawiam się, czy nie wyciągnąć z szuflady CB. W samochodzie mam,
    ale tam na stałe #19, a w domu możnaby poskakać po kanałach.

    > Oby. Ale będzie płacz... Jeszcze te pozostałe serwisy.
    > Co w ich miejsce... Oby coś na poziomie i bardziej wyspecjalizowane, a nie
    > jedno niebieskie FiuBździu od wszystkiego, bo jak coś jest od/do
    > wszystkiego, to jest do niczego.

    Świat niestety nie idzie w kierunku czegoś na poziomie.

    > No ja, do grania. Bo NK posrała tak interfejs, że zmusza do przechodzenia na
    > nowe przeglądarki i systemy. A jeszcze znów z Onetu spadła do... o q...
    > Porównajcie sobie obecnych właścicieli NK i Faktu...

    Ja się na NK nigdy nie odnalazłem. Może dlatego, że raczej nie gram :)

    > Gdzieś to jednak wpisać trzeba.

    To prawda. Wolę wpisać i mieć, podczas jazdy skupiam się na jeździe a nie
    na kręceniu gałkami.

    > I dlatego, gotów jestem na kompromis - jeden w okolicy, dobrze położony,
    > niekoniecznie zlinkowany, przemiennik bez blokowania, lub co najwyżej z
    > 1750, które chyba każdy umie zagwizdać bez elektroniki, jak nie ma w swoim
    > radiu.

    Pamiętam że kiedyś z jakiegoś powodu elektronika w radiu nie otwierała mi
    SR5W, a zagwizdanie tak.

    > Tak co jakiś czas kolejny, a jak zechcę zagadać lokalnie, dowiem się,
    > czy znamiennikiem, czy mi ktoś powie, gdzie i jakim tonem, czy 1750, czy
    > samą nośną.

    Chyba, żeby RPT oprócz nazwy i lokatora przedstawiał się też swoim
    CTCSS-em. Może być w titawie.

    > Jakiś kompromis...

    Inna sprawa, że i tak nie mam czasu z tego korzystać.

    > Kamyczek do ogródka. Najgorsze, że przetwornice to zasilające robią swoje.
    > Choć odchylania w tradycyjnych OTV nie są bez winy... Ale z nimi względnie
    > atwo.

    Taka cena postępu technicznego i... no cóż, taniości i bylejakości.

    > Przez reply, (nigdy) nie odspamia(łe)m.

    Ok :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]