  • Data: 2015-06-24 10:47:16
    Temat: Re: Piec gazowy + UPS.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:5589dff9$0$2196$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zauważyłem, że niektóre UPS-y przy pracy z baterii zamieniają sobie
    > miejscami L i N na wyjściu albo w ogóle N traci odniesienie do PE i mamy
    > 115V względem ziemi na każdym przewodzie. Sprawdź neonówką jak jest w tym
    > Lestarze i spróbuj odpalić piec włączając odwrotnie wtyczkę.
    > Jeśli to ten trop, to musisz poszukać UPS-a, który nie ma na wyjściu
    > gniazd, a podłącza jego wyjście kablami do rozdzielni. Taki UPS może
    > współpracować też z zewnętrznym by-passem.

    Ten rekomendowany, że niby też do pieca, wygląda na standardowy-z gniazdami
    (FR z bolcem, Schuko lub IEC). Innych nie widziałem. Jak specjalistyczny to
    będzie koszt co najmniej kilku kzł. Ciekawy jestem czy na tamtym Lestarze
    brama ogrodzeniowa by ruszyła ale może być ten sam cyrk z L i N i to w
    każdym klasycznym tanim UPSie. Sam sinus może nic nie dać. Lestar oddany do
    sklepu więc nic już nie sprawdzę. Wtyczkę wkładałem odwrotnie w oba gniazda
    UPSa. Bez znaczenia. Też w pewnym momencie kiedy nie zadziałało pomyślałerm,
    że stany w gnieździe UPS i sieciowym są różne, piec zrobiony jest pod sieć,
    a UPS tylko teoretycznie zasila wszystko bo ma sinusa. Producent specjalnie
    nie wyszczególnia urządzeń do zasilania. Ogranicza się raczej do komputerów.
    Handlowcy natomiast dodają takie różne informacje najprawdopodobniej w
    celach marketingowych. Do komputera kupiłem taniego Trusta 1000VA i ze
    względu na APFC w zasilaczu bezpośrednio nie zadziałał. W sklepach jest dużo
    towarów tylko większość z nich jest "nie dla idiotów".

    falcor