  • 1. Data: 2017-10-24 13:44:33
    Temat: Pilot uniwersalny, korzysta ktoś? DVD, radio-kombajn
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Zdziwiła mnie ich cena, za kwotę 8,50 można już "jakiś" nabyć, ot taki:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=7009231134&msg=
    Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=
    048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf
    77d00be2ff62
    "Jakiś" piszę w skopkach, bo trudno mi rozstrzygnąć na ile on w ogóle
    cokolwiek "obsłuży". Bo pierwsze wrażenie raczej negatywne: jego nazwa
    (Universal) wrzucona w Google nie zwraca linka do jakiejkolwiek *jego*
    instrukcji, acz wyskakuje sporo innych instrukcyj. Jest nawet jakaś
    polska firma, która handluje głównie nimi:
    http://www.piloty.republika.pl/uniwersalne.html
    i jeszcze cała masa instrukcyj, do najróżniejszych pilotów:
    http://instrukcja.pl/kategorie/piloty

    Acz i w tych "innych" instrukcjach jest jednak b**del, no bo czemu
    tabele kodów są wewnątrz pdf-ów z reguły w postaci obrazka, a nie
    zapisane w ASCII? Dałby się je wtedy przeszukiwać, kopiować, przenosić,
    edytować. Zaś z obrazkiem to kicha, w dodatku g**no widać, małe te
    literki, do tego jakieś takie rozmazane.

    Interesują mnie praktyczne spostrzeżenia co do tego, czy obsłużyły
    to-to-powinny u Was, oraz co do funkcjonalności, czyli na ile
    "guzikologia" okazała się czytelnie przenośna: wszak oryginalne,
    dedykowane do konkretnych modeli piloty - mają swoją niepowtarzalną
    "filozofię" przycisków, często głęboko przemyślaną, a do tego mocno
    powiązaną z urządzeniami, które obsługują.

    Jakie p~ uniwersalne są warte polecenia, a jakie omijać szerokim łukiem?

  • 2. Data: 2017-10-24 13:56:05
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-24 o 13:44, JaNus pisze:
    > w tych "innych" instrukcjach jest jednak b**del, no bo czemu tabele
    > kodów są wewnątrz pdf-ów z reguły w postaci obrazka, a nie zapisane w
    > ASCII?

    Bardzo to dziwne, i wielce irytujące.
    Ale tu dodać chciałem co innego:
    Poszukuję pilota, który mi obsłuży 2 konkretne urządzenia:
    1. Odtwarzacz DVD EasyTouch (zapewne model jest mało ograniczający, jak
    już firma jest w wykazie, to raczej ze wszystkimi modelami)
    2. Radio-kombajn Aiwa.

  • 3. Data: 2017-10-24 13:58:00
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 13:44:33 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    > http://www.piloty.republika.pl/uniwersalne.html
    > i jeszcze cała masa instrukcyj, do najróżniejszych pilotów:

    Kiedyś kupiłem coś takiego w sklepie "U Idiotów". Nie identyczne, ale było
    równie szemrane, z równie dziwną instrukcją, która wyglądała jak trzecia
    kopia składanki z drukarki igłowej.

    Udało mi się toto zmusić do włączania i przyciszania telewizora.
    Przygłaśnianie już nie działało. Podobnie jak żaden inny sprzęt w domu.
    Oddałem następnego dnia. Szkoda czasu.

    > Jakie p~ uniwersalne są warte polecenia, a jakie omijać szerokim łukiem?

    Bardzo dobrze sprawdzają się piloty dołączane do dekoderów TV - przeważnie
    mają opcję sterowania telewizorem. Miałem do czynienia z pilotami Cyfra+
    (później NC), NC+ (ten nawet potrafił dogadać się z DVD), UPC i MultiMedia
    Polska. Wszystkie muszę pochwalić, bo działały, i były wygodne w obsłudze.

    W latach 90-tych moi rodzice mieli telewizor Panasonic, na którym były
    klawisze do obsługi magnetowidu (także Panasonic). Też działało :).

    Wiem, nie pomogłem.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2017-10-24 13:59:39
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 24 Oct 2017 13:56:05 +0200, JaNus napisał(a):

> [...]
    > 1. Odtwarzacz DVD EasyTouch (zapewne model jest mało ograniczający, jak
    > już firma jest w wykazie, to raczej ze wszystkimi modelami)

    Cokolwiek kupisz, upewnij się najpierw, że będziesz mógł oddać.

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2017-10-24 15:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    =Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken
    =048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86ac

    Elektronika tanieje ... jak widac do poziomu smieciowego :-)

    > "Jakiś" piszę w skopkach, bo trudno mi rozstrzygnąć na ile on w
    > ogóle
    >cokolwiek "obsłuży". Bo pierwsze wrażenie raczej negatywne: jego
    >nazwa

    Tak w ogolnosci - cos tam powinien obsluzyc.
    Tylko najpierw Ci palec odpadnie przy wyszukiwaniu numeru
    odpowiedniego urzadzenia, potem sie okaze, ze zaden nie jest do konca
    dobry, potem, ze brakuje paru klawiszy i funkcji ... i lepiej kupic
    oryginalny, ktore tez zreszta potanialy :-)

    Wolalbym chyba jakis uczacy sie ... o ile stary pilot jeszcze dziala.

    A jeszcze lepiej ... odpalic jakiegos girdera, zeskanowac kody z
    oryginalnego pilota, zapamietac na czarna godzine :-)
    Tylko to coraz trudniejsze i sam nie zrobilem :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-10-24 23:17:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-24 o 13:59, Yakhub pisze:

    > Cokolwiek kupisz, upewnij się najpierw, że będziesz mógł oddać.

    A najlepiej nich poszuka dedykowanych.
    Można też programowalne ale jak zobaczy cenę to zapłacze.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-10-28 04:33:47
    Temat: Komu dobrego pilota ,,uczącego się"? [było:] Pilot uniwersalny (...)
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-24 o 13:58, Yakhub pisze:
    > z równie dziwną instrukcją, która wyglądała jak trzecia kopia
    > składanki z drukarki igłowej.

    Ano właśnie, większość dołączanych do instrukcji tabel kodowych, jakie
    przekopywałem onegdaj w necie -- to były skany, a nie ASCII, skany
    koszmarnej jakości. A przecież możliwość elektronicznego przeszukiwania
    tabeli kodów -- to nieoceniona wygoda, wręcz niezastąpiona!

    Zaś ja mam do zbycia całkiem niezłego pilota, zdobyłem go niedrogo, bo z
    second handu, ten:
    https://instrukcja.eu/silvercrest/sfb-10-1-b2_27677.
    html
    Ma kilka wad, zaś jak dla mnie to jedną, acz zasadniczą: w jego tabeli
    kodów nie ma moich urządzeń, tych, które miałem nadzieję nim sterować.
    Acz ważną jego zaletą jest funkcja uczenia się (do 150 poleceń, mało? No
    cóż, wszak to tylko kwestia zajętości pamięci, a te nie są aż takie
    drogie), lecz nic mi to nie pomoże. Nie pomoże, bo do tych moich
    urządzeń piloty a to zdechły, a to zaginęły w tajemniczy sposób, więc
    ten cały SilverCrest nie miałby się *od czego* uczyć, niestety.
    Nie wiem, ile kosztował te kilka lat temu, ale zapewne sporo, bo należy
    ewidentnie do półki wyższej, choć raczej nie naj-wyższej. Lecz ma ważne
    zalety:
    1. Wyświetlacz. Tańsze obsługuje się na ślepo. Wyświetlacz jest
    archaiczny, ale z podświetleniem, i choć z poczuciem niewygody, to
    jednak czytelność jest zadowalająca.
    2. Jak wspomniałem: funkcja uczenia się od pilota oryginalnego.
    3. Zawiera kody kilku... tysięcy (sic!) urządzeń, i może je obsłużyć, i to
    już bez zajmowania pamięci ,,poleceń programowalnych".
    4. Wyszukiwanie automatyczne jest bardzo intuicyjne, i robi się to
    zdecydowanie wygodniej, niż w pilotach tanich, acz... kilka rzeczy bym
    poprawił, np. dodał możliwość zaprogramowania nr-u ,,startowego", oraz
    ,,odliczanie wsteczne", jako kolejny etap po ,,wstępnej lokalizacji". Kto
    używał podobnego pilota, ten (moooże) chwyci o co chodzi.
    5. Jest też wstępne zawężanie do wybranego producenta, co przyspiesza
    wyszukiwanie automatyczne.
    6. Wadą jest brak niektórych typów urządzeń, np. miniwieży, czy
    radioodbiorników. No, chyba że ocipiałem, i oślepłem.
    7. Reasumując: można nim obsługiwać do 10 różnych urządzeń *na raz*,
    więc jeśli kogoś irytuje mnogość pilotów na stole (i nie ma nawet
    miejsca, aby rozłożyć gazetę) to powinien kupić sobie pilota
    uniwersalnego: podstawowe funkcje będą działać, jednak, no tak: jakieś
    bardzo specyficzne wymagać mogą aby jednak użyć oryginalnego, firmowego
    pilota, ale... Ale od czego jest funkcja uczenia? Tylko. Tylko problemem
    może być pamięć... człowieka! Bo zachodzić będzie nerwowa kwestia: którym,
    do q***wy nędzy przyciskiem przestraja się jakąś rzadką funkcję, np.
    wyłącza Subwoofer?
    8. Pilota chcę się pozbyć, więc jeśli komuś się przyda, to... czekam na
    propozycje! Gdy nie zadziała, to przyjmę z powrotem, acz koszty obydwu
    przesyłek obciążać będą ,,testującego"...

  • 8. Data: 2017-10-28 12:03:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-24 o 23:17, RadoslawF pisze:
> [...]
    Celna uwaga. Też się zmagałem z tym problemem, i np. w takim EuroAGD
    powiedziano mi, że gdy "uszkodzę opakowanie" to zwrotu nie przyjmą. Acz
    wyczaiłem tam pilota, którego można odpakować nieniszcząco. Tyle, że
    wpierw poczekam na ten, co ma przyjść z Allegro, może zadziała?

    > A najlepiej nich poszuka dedykowanych.

    A Ty wiesz co mówisz? Oryginalne, dedykowane piloty kosztują coś 40
    zeta, alibo i lepiej, horrendum! Szczególnie, gdy się uwzględni kilka
    aspektów:
    1. Produkcja jest tania, najwięcej kosztuje *projekt*, a ten przecież
    2. już został zrobiony, i producentowi amortyzuje się głównie na tym, że
    klient kupuje jakiś-tam odtwarzacz, a pilot jest do niego dodatkiem.
    3. No i za ten dodatek klient już raz zapłacił, gdy kupował komplet, w
    którym
    4. w którym pilota (dajmy na to) szlag trafił, być może z powodu wady
    fabrycznej, czyli z winy *producenta*!
    5. I ten skołowany klient musi teraz zanabyć nowego pilota, i tu jest
    pytanie zasadnicze: czemuż to firma ma mieć niby na tym jakiś zysk
    ekstra? Za to, że spieprzyli robotę??
    6. Taki dedykowany pilot jest 10*prostszy, niż uniwersalny, przynajmniej
    jeśli chodzi o soft, i część elektroniki, no bo wiadomo: obudowa, PCB, i
    guziki -- to koszt zbliżony. Powinien być więc spoooro tańszy, a
    tymczasem najtańsze ,,univer-ki" kosztują poniżej dychy! Czyli ułamek
    ceny dedykowanych. Zdu-mie-wa-ją-ce!
    > Można też programowalne ale jak zobaczy cenę to zapłacze.

    Ano. Tu-i-ówdzie widziałem takie, co to niemal tauzena kosztowały! Za
    taką cenę, to był-bym się spodziewał, że wywołują 3 razy dziennie
    głęboki orgazm!

  • 9. Data: 2017-10-28 12:56:11
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Sat, 28 Oct 2017 12:03:00 +0200, JaNus wrote:
> [...]
    > już został zrobiony, i producentowi amortyzuje się głównie na tym, że
    > klient kupuje jakiś-tam odtwarzacz, a pilot jest do niego dodatkiem.

    Ale rynek zbytu znacznie węższy niż na uniwersalny.

    > 3. No i za ten dodatek klient już raz zapłacił, gdy kupował komplet,
    > w którym 4. pilota (dajmy na to) szlag trafił, być może z
    > powodu wady fabrycznej, czyli z winy *producenta*!

    Jeśli wada fabryczna, to wymieniony na gwarancji. Jeśli po gwarancji
    padł, to trudno mówić o wadze - ot, "planned obsolescence" :)

    > Ano. Tu-i-ówdzie widziałem takie, co to niemal tauzena kosztowały! Za
    > taką cenę, to był-bym się spodziewał, że wywołują 3 razy dziennie
    > głęboki orgazm!

    Jeśli stosownie umieszczony, to niewykluczony że i ten feature da się
    odblokować. Trzeba spróbować.

    Mateusz

  • 10. Data: 2017-10-28 13:32:28
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    > Ale rynek zbytu znacznie węższy niż na uniwersalny.

    Tylko (drobiazg!) producent ma tego pilota *już wdrożonego* do
    produkcji, no i dla danego modelu pilota rynek zbytu już istnieje, i
    jest stabilny. Zaś pilot uniwersalny jest... uniwersalny! Ale i
    konkurencja spora. Tak, czy siak nie widzę powodu, który by mnie
    przekonywał, aby pil. uniwers. miał kosztować więcej niż dolara, plus
    koszty (przyznam, niemałe!) "logistyczne", czyli transport, pensje
    księgowej, i menadżerów od marketingu, a na koniec marża handlowa. Ale
    te pierwsze i drugie, to się rozkłada na tysiące sztuk, no to w detalu
    taki pilot powinien się zmieścić gdzieś w pięciu $ !

    A jeszcze się tu zdziwię tym, że na ma takich pilotów (przynajmniej ja
    nie widziałem) co to ich programowanie można zrobić w połączeniu ze
    smartfonem, na ekranie którego powinien się wyświetlać obfity GUI,
    prowadzący największego lamera za rączkę, w sposób jasny, wielomówiący,
    intuicyjny, i niestresujący.

    > Jeśli stosownie umieszczony, to niewykluczony że i ten feature da się
    > odblokować. Trzeba spróbować.

    Dla kogoś, kto zdobędzie kod do "tego feature" - specjalna nagroda od
    Prezesa ;-)

    --
    Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
    gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których