  • 1. Data: 2017-10-23 22:29:22
    Temat: ZIF nie kontaktuje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Głupia sprawa. Jest sobie ZIP opisany "3M", standardowy DIP 40. Łapie
    bez większych problemów scalaki i jest ok. Producent nieznany, pewnie
    chiński szit.

    Wkładam do niego wlutowany rząd goldpinów. Cieżko zapiąć, stawia opór.
    Niespodzianka - nie wszystkie piny mają kontakt. Troche mnie to
    zdumiało, bo praktycznie na oko każdy pin dotyka z obu stron metalowych
    blaszek i to dośc mocno.

    Podstawka ma niezależnie sprężynujący każdy pin (ale tylko jedną
    "blaszkę", druga jest na sztywno). Zanim zainteresuje się markowymi i
    drogimi podstawkami pytanie:

    Czy takie zachowanie ZIFa będzie typowe dla wielu podstawek tego typu,
    bez znaczenia czy tanich czy drogich?

    Mam innego ZIFa w programatorze i tam nie widze efektu, ale prawde
    mówiąc w problematycznej podstawe też czasem łapie dobrze wszystkie piny
    wiec może jestem na jakiejś granicy średnicy pinu.

  • 2. Data: 2017-10-23 22:40:46
    Temat: Re: ZIF nie kontaktuje
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Poszukaj podstawki, w której ręcznie rozsuwasz blaszki umożliwiając
    włożenie pinów. Po zluzowaniu blaszki samie dociskają się do nich.
    Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że nieważne jakie są średnice i ułożenie
    pinów - każdy jest indywidualnie dociskany blaszkami i po prostu kontaktuje.

    W Twoim rozwiązaniu włożenie jednego grubszego, albo wygiętego pinu może
    rozsunąć kilka sąsiednich, gdyż mają wspólną dźwignię dociskającą - są
    od siebie zależne.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2017-10-23 22:48:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/23/2017 10:40 PM, Irek.N. wrote:
    > W Twoim rozwiązaniu włożenie jednego grubszego, albo wygiętego pinu może
    >  rozsunąć kilka sąsiednich, gdyż mają wspólną dźwignię dociskającą - są
    > od siebie zależne.

    Właśnie nie. Mogę je rozsuwać niezależnie, dzwignia tylko nadaje docisk.
    Przychodzi mi do głowy tylko tyle że powyżej jakiejś średnicy blaszka
    traci kontakt z pinem w podstawce. Trudno mi to jednak uzasadnić
    mechanicznie.

  • 4. Data: 2017-10-24 11:35:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Cześć.
    >
    > Głupia sprawa. Jest sobie ZIP opisany "3M", standardowy DIP 40. Łapie
    > bez większych problemów scalaki i jest ok. Producent nieznany, pewnie
    > chiński szit.

    Nasze pierwsze Piccola w 1988r miały podstawki (jasno szare) robione
    przez kogoś w Polsce. Szybko się okazało, że to badziewie. Próbowaliśmy
    jakichś niebieskich, ale też się nie sprawdziły. Stanęło na
    najdroższych, zielonych, na których było napisane 3M TEXTOOL i z tymi
    nie mieliśmy już żadnych problemów.
    P.G.

  • 5. Data: 2017-10-24 20:33:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Przychodzi mi do głowy tylko tyle że powyżej jakiejś średnicy blaszka
    > traci kontakt z pinem w podstawce. Trudno mi to jednak uzasadnić

    Nie zrozumieliśmy się.
    U Ciebie dźwignia nadaje blaszkom docisk, u mnie blaszki są rozsuwane
    (luzowane) przez dźwignię, a docisk każda z blaszek zapewnia sobie sama.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2017-10-24 20:36:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > jakichś niebieskich, ale też się nie sprawdziły. Stanęło na
    > najdroższych, zielonych, na których było napisane 3M TEXTOOL i z tymi

    Może zapytać w RK-System co używają. To co wkładają do swoich
    programatorów jest...zajeb...e :)
    Najstarszy programator od nich używam chyba z 10 lat i jak coś nie
    kontaktuje, to wiem, że kostkę należy do kubła wrzucić.

    Miłego.
    Irek.N.