  • Data: 2016-09-20 13:40:31
    Temat: Re: Pisanie programów do obliczeń symbolicznych
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, September 20, 2016 at 1:18:09 PM UTC+2, Borneq wrote:

    > Na kartce problem, gdzie mamy wykładniczą ilość członów?

    przecież widać, jak jest zbudowany.
    Ma 2^50 jednomianów, ponumerujmy te jednomiany od 0 do 2^50-1

    Dla j-tego jednomainu, jeśli na k-tej liczbie w zapisie
    binarnym j jest 0, jednomian zawiera czynnik z_{2*(k-1)},
    nie zawiera natomiast czynnika z_{2*(k-1)+1},
    Jeśli na k-tym iejscuy jest 1 - odwrotnie.

    Nie wiem po co mi taka lista, ale na kartce ją "mam".

    Zresztą, pierwsze co należy dla tego wyrażenia zrobić
    to podstawić
    x_i = z_2i + z2i+1
    y_i = z_2i - z2i+1
    Wtedy nasz straszny wzór zamienia się na
    x_1*x_2*...*x_50,
    funkcja, którą dość łatwo sobie wyobrazić,
    za to pozostała połowa wymairów (y_i) nie gra zadnej roli.

    pzdr
    bartekltg