    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pisanie programów do obliczeń symbolicznych
    Date: Wed, 21 Sep 2016 11:18:31 +0200

    On Tue, 20 Sep 2016 21:28:40 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Czytanie ze zrozumieniem ma przezłość.

    ???

    > Przykład Nemroda, czyli wielomian wielu zmiennych

    Pogubiłeś się. Nemrod dał przykład A. Ja dałem inny przykład B.
    Nemrod określił B jako łatwy do rozwiązania na kartce papieru. Ty
    poparłeś Nemroda co do oceny przykładu B. Choć być może chciałeś w
    istocie rzeczy ocenić A.

    Fakt B jest niezaprzeczalny: dowód tw. o czterech barwach był
    przeprowadzony przy użyciu komputera. Ludzie bez takiego wspomagania
    nie dawali rady przez około sto lat. Więc nie ma co udawać że
    komputery są za głupie aby pomagać matematykom.

    Co do A: równie dobrze można narzekać że komputer nie potrafi
    wydrukować wszystkich cyfr liczby pi.