    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Płatność iPhone
    Date: Sun, 2 Nov 2014 17:36:21 +0100

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> napisał w wiadomości
    news:5453b86e$0$11145$65785112@news.neostrada.pl...
    > http://pclab.pl/news60358.html
    >
    > "Dla Europejczyków informacja o wprowadzeniu Apple Pay była czymś dziwnym,
    > bo na starym kontynencie płatności zbliżeniowe są dość powszechne i nie
    > było do końca wiadomo czym tu się ekscytować. Mimo to dla Amerykanów nowy
    > system jest innowacyjnym rozwiązaniem, ponieważ karty zbliżeniowe wciąż są
    > w USA rzadkością. Na tamtejszym rynku nawet karty z chipami nie są zbyt
    > częstym widokiem, a większość Amerykanów nadal używa kart magnetycznych i
    > transakcje potwierdza swoim podpisem, ponieważ kody PIN również nie są tam
> [...]

    Jak najbardziej prawda...

    A największe zdziwienie jak taką kartą amerykańską płacę
    w polskim sklepie... Facio wkłada ją do terminala jak czipową
    i nie działa - mówię mu, że to magnetyczna a on nie kuma...\
    Potem paragon sobie wkłada (bez podpisu) do pliku innych
    a ja mu na to, że chyba trzeba podpisać... A on - oh, jasne-
    nie mam długopisu... Proszę poczekać :-) No i kolejka czeka :-)

    Generalnie Amerykanie to bardzo praktyczny naród i nie
    zmieniają niczego co działa tylko dla zabawy... Każde
    wydanie kasy na zmianę musi być poparte jakąś korzyścią
    dla banku czy klienta i ta korzyść większa od kosztów...
    Jak widać karty chipowe czy zbliżeniowe nie dają dużych
    korzyści bo mimo prób ich wprowadzania w USA (miałem
    takie karty w programach pilotażowych jakieś 6-7 lat temu
    w USA) wrócono do tych z paskiem magnetycznym i takie
    już zostały.