  • Data: 2015-07-11 23:05:17
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Niania napisał:
    > ledów nie toleruję i dotyczy to wszystkiego nawet oświetlenia

    Współczuję ale od nich nie uciekniesz.

    Jeżeli już ustaliłeś, że przeszkadza Ci nieruchomy obraz, to teraz
    zacznij testować jaki konkretnie kolor światła.
    Nie przeszkadzają Ci LEDy czerwone, zielone, żółte?
    Czy np. światło niebieskie, pochodzące z LED szkodzi Ci a niebieskie z
    odfiltrowanej żarówki już nie? Z CRT, plazm pewnie nie.

    Mam spektroskop ze skalą pokazującą długość fali światła w nanometrach.
    Oświetliłbym jego wlot światłem rozszczepionym przez pryzmat i
    pojedynczym prążkiem, wycinanym przez szczelinę, przesuwaną przez widmo.
    Uzyskałbym w ten sposób przesuwający się po skali prążek światła. No
    powiedzmy - wąski pasek światła. Sprawdziłbym kiedy zaczynam źle go
    widzieć. Taka sama próba dla światła białego z żarówki i z LEDów. Tylko
    uwaga - są różne białe LEDy i już ktoś to wyjaśniał.
    Przygotuj lekarzowi komplet danych. Jak Cię jeden spławi, to idź do
    następnego.

    Nie osiadaj na laurach, ciesząc się z sukcesu w poszukiwaniu TV. Wada
    istnieje a okres życia TV może być niezbyt długi. Co zrobisz za
    powiedzmy 5 lat? Nie wiem i nie pytam o pracę ale co zrobisz, jeżeli
    zaczniesz nową w firmie oświetlonej ekologicznie LEDami? To wcale nie
    jest takie niezwykłe. Co wtedy? Zwolnisz się ze względu na problemy z
    oczami? Dlatego idź z tym do okulisty i nie czekaj na następne problemy.
    Może masz źle dobrane okulary, zła jakość szkła, coś nie tak z
    soczewkami kontaktowymi? Jeżeli dowiesz się co Ci dolega, to daj znać.
    Jestem naprawdę ciekawy.