  • Data: 2015-07-16 16:44:19
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >Na nocnym spacerze z psem, przyjrzałem się niedawno odnowionym
    >latarniom na osiedlu, zamontowano diody. Barwa jest jak żarówki,
    >bardzo dobrze udawana, ale rzeczywiście, w ich świetle jest
    >niewielka, karmazynowa nuta, coprawda chodnik jest oświetlony
    >idealnie, ale samo światło takie idealnie żarówkowe nie jest. Mam w
    >małej lampce w domu dwie "żarówki" LED, ale im się tak dokładnie nie
    >przyjrzałem. Barwa żarówkowa.
    >Przyglądam się swojej żarówce-świetlówce w przedpokoju - na podobną
    >nutkę, co LED...

    Uliczna lampa to przede wszystkim wcale nie musi udawac zarowki.
    I IMO nie udaje - swiatlo ma chyba bardziej "biale" niz zolte.

    Widmo bez szerokich luk jej sie przyda, zeby nie bylo, ze np zielona
    kurtka jest w jej swietle czarna.

    Co mnie zas bardzo ciekawi - to ilosc swiatla z tych latarni.
    Producenci sie chwala oszczednoscia, moc faktycznie mniejsza, ale
    katalogowa wydajnosc 2-3 razy mniejsza, to powinno byc ciemno.
    Tymczasem jest jasno podobnie jasno jak pod sodowymi.

    J.