  • 1. Data: 2015-07-05 07:58:56
    Temat: Plazma jak CRT?
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    Witam
    czy obraz na TV plazmowym jest bardziej zbliżony do technologii CRT?

    pomijając rozdzielczość oczywiście

    Chodzi mi o to że moje oczy nie tolerują podświetlenia LED, z CCFL już
    jest lepiej ale o nowy TV LCDCCFL jest nie do dostania, prawdopodobnie w
    LED chodzi o mocne uderzenie niebieskiego

    Kupiłem więc ostatnią z dostępnych nową plazmę LG, mam jednak
    wątpliwości ...

  • 2. Data: 2015-07-05 09:56:46
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:
> [...]
    > LED chodzi o mocne uderzenie niebieskiego
    >

    > Kupiłem więc ostatnią z dostępnych nową plazmę LG, mam jednak

    Trudno odpowiedzieć na tak bardzo indywidualne pytanie. Ja uważam, że
    dzisiejsze LCD-eki są naprawdę dobre i nie mam ochoty na powrót do CRT
    czy szukanie plazmy. To jest moja prywatna opinia.
    Poproś w sklepie o włączenie jakiegoś LCD i ustawienie obok plazmy
    takiej jak Twoja, to będziesz wiedział, czy Ci się podoba.
    Były już dyskusje na ten temat ale jeżeli masz jakąś nietolerancję,
    która większości jest obca, to na początek odwiedź okulistę. To nie jest
    złośliwy żart, czy ironia ale proste stwierdzenie faktu. Być może masz
    jakąś wadę, którą trzeba leczyć a pozostawiona sama sobie w późniejszym
    wieku da o sobie znać w bardziej drastyczny sposób.
    Nowoczesne telewizory LCD mają naprawdę dobry obraz i ja nic im nie mogę
    zarzucić a wiem do czego sie przyczepić. Starsze LCD to zupełnie inna
    sprawa. Być może problemem jest zła regulacja, bo TV z ustawieniami
    sklepowymi nie nadaje się do oglądania w domu. W swoim TV przełączyłem
    ustawienia na kino i zmniejszyłem podświetlenie z maksymalnych 20 na 13.
    Dla mnie jest idealnie. Spróbuj porad z tej strony:
    http://przypadkiadama.com/kalibrator/kalibrator.htm
    Piszesz o uderzeniu niebieskiego. Możesz sprawdzic emitowane widmo
    światła z białego ekranu przy pomocy jakiegoś amatorskiego spektroskopu,
    choćby wykonanego z płyty CD. Opisy znajdziesz bez trudu:
    http://astro.ia.uz.zgora.pl/sites/default/files/data
    /education_materials/spektroskop.pdf

  • 3. Data: 2015-07-05 12:36:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 05.07.2015 o 07:58, Niania pisze:

    > prawdopodobnie w
    > LED chodzi o mocne uderzenie niebieskiego

    Temat ostatnio bardzo popularny - szukaj pod nazwą "Low Blue Light".

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2015-07-05 13:54:50
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Niechcial bym nic mowic ale to CRT mialy wlasnie Low Blue Light
    cokolwiek to znaczy dla ciebie.

  • 5. Data: 2015-07-05 14:46:55
    Od: s...@g...com

    użytkownik LeonKame napisał:
    > Niechcial bym nic mowic ale to CRT mialy wlasnie Low Blue Light
    > cokolwiek to znaczy dla ciebie.

    Marketoidy sugerują emisję UV

    http://www.asus.com/Microsite/2015/display/eye_care_
    technology/assets/css/images/pic_s2_01.png

    Pomiary raczej tego nie potwierdzają.

    http://www.jeti.com/cms/images/jeti_com/application/
    diagramme/bildschirmspektren_new.jpg

  • 6. Data: 2015-07-05 16:50:54
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    > Pomiary raczej tego nie potwierdzają.
    >
    > http://www.jeti.com/cms/images/jeti_com/application/
    diagramme/bildschirmspektren_new.jpg

    no właśnie, jak używam pomarańczowych okularów sportowych to nie mam
    dolegliwości

    dlatego coś jest w temacie...

  • 7. Data: 2015-07-05 20:22:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > no właśnie, jak używam pomarańczowych okularów sportowych to nie mam
    > dolegliwości

    znaczy jakich "dolegliwości" ?

    Ztcw obraz na CRT posiada głębszy kolor niebieski niż lcd.
    Więc LCD powinno ci odpowiadać bardziej.

  • 8. Data: 2015-07-06 11:37:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Niania" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >prawdopodobnie w LED chodzi o mocne uderzenie niebieskiego

    >Kupiłem więc ostatnią z dostępnych nową plazmę LG, mam jednak

    Niby swieci tam luminofor, technologia podobna jak w CRT, ale jeszcze
    bardziej podobna do CCFL.
    A w tych "LED" cholera wie, czy tez luminofor nie swieci.

    Jestes pewien z tym "nie znosza" ? jakis slepy test ?
    Moze po prostu kontrastu zbyt duzego nie lubisz ?

    J.

  • 9. Data: 2015-07-06 12:36:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Niby swieci tam luminofor, technologia podobna jak w CRT,
    > ale jeszcze bardziej podobna do CCFL.
    > A w tych "LED" cholera wie, czy tez luminofor nie swieci.
    >
    > Jestes pewien z tym "nie znosza" ? jakis slepy test ?

    O tak, na to są wiarygodne badania naukowe. Przebadano testową grupę
    1024 ślepych.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2015-07-06 15:41:23
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    > Jestes pewien z tym "nie znosza" ? jakis slepy test ?
    > Moze po prostu kontrastu zbyt duzego nie lubisz ?

    siedzę przed CCFLem, w pracy też CCFL często parę godzin w pracy i po
    godzinach, żadnych objawów nie mam

    w szafie leży nowiutki LG 23" LED flicker free i to już nie pierwszy LED
    który po kilku dniach lądował w "koszu"-czytaj OLX