    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    Date: Thu, 16 Jul 2015 19:50:26 +0200

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:55a76cd2$0$2199$65785112@news.neostrada.pl...

    > I dlatego powinien sam przeprowadzić na sobie eksperymenty a do okulisty

    I dlatego próbuję wskazać na co trzeba zwrócić uwagę, bo z pewnością npo.
    taki mechanik samochodowy chętniej pogada z klientem, co mu powie, panie,
    cuś mi zgrzyta w lewym kole jak skręcam, silnik nie ma mocy zanim się nie
    rozgrzeje, prądnica zimą nie ładuje, czy chętniej pogada z gościem co powie
    "panie samochód mi się psuje" i nic poza tym...?

    > przyjść z gotowymi przemyśleniami. Mam na myśli okulistę prywatnego a nie
    > z NFZ.

    Kwestia honoru człowieka, ale to prawda, że lekarz powinien być dobry. Mnie
    to jednak pachnie bardziej problemami neurologicznymi. Stąd prawdopodobnie
    conajmniej jeszcze jeden lekarz powinien to zobaczyć.

    > Sprawa jest o tyle łatwa, że w końcu przyznał się do rażenia wzroku,
    > rozdwajania się obrazu na widok niebieskiej kontrolnej diody w laptopie,

    Mnie się też rozdwaja, a na fioletowym, jak jasny gwint. Na nic innego
    jednak się nie uskarżam.

    > czy czymś takim. To się da zabrać do lekarza. Inaczej to nadal będzie
    > dyskusja nie na poziomie okulisty, tylko okultysty :-)

    Nie inaczej. A czas leci. Jeśli coś się dzieje w tle, to czasu może być
    bardzo mało, bo jak się przekroczy "punkt graniczny", to wtedy nawet "święty
    Boże" nie pomoże.
    Moje szczegółowe dywagacje nt. różnych źródeł światła są po to, aby ustalić,
    czy to naprawdę jest problem wzroku, czy raczej głęboko ukryty nawyk. Sporo
    się obracałem w srodowisku takich ludzi, to zdziwilibyście się, co może być
    wyzwalaczem... Dlatego należy działać szybko, co zgodnie określają wszystkie
    światowe medycyny, że kto późno przychodzi, ten sam sobie szkodzi.
    Na dzień dobry prosty test, niezxbyt przyjemny, ale bardzo krótki: Wyłączyć
    likwidację "czerwonych oczu", zrobić bliskie (z kilku metrów) zdjęcie z
    dobrym fleszem i sprawdzić, czy na fotografii oczy będą czerwone, to dobrze,
    czy innego odcienia, wtedy natychmiast do lekarza (poważnie!). Lepiej
    dmuchać na zimne.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100