    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    Date: Thu, 16 Jul 2015 19:59:55 +0200

    news:55a7c34d$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
    > Uliczna lampa to przede wszystkim wcale nie musi udawac zarowki.
    > I IMO nie udaje - swiatlo ma chyba bardziej "biale" niz zolte.

    To, że się różni, to jest jasne :) i wi(a)dome.
    Jednak z racji tego, że do żarówki wizualnie ma blisko, to dla oka jest to w
    miarę spokojne i dość równo rozłożone kolorystycznie. Nawet matryca w
    aparacie to lubi i nie ma trudności, jak przy sodówkach, przy których w
    niektórych aparatach trzeba wymuszać zarówkową równowagę bieli, by obraz był
    w miarę bliski prawdy. (wbrew pozorom, fioletu w sodówkach jest całkiem
    dużo)

    > Widmo bez szerokich luk jej sie przyda, zeby nie bylo, ze np zielona
    > kurtka jest w jej swietle czarna.

    Dokładnie. Ale spoko, przynajmniej te z mojego osiedla, jak i z ulicy
    Francuskiej widmo mają chyba ciagłe, bo nie widziałem nic niepokojącego w
    obrazie. A zaraz bym to wykrył, gdyby co.

    > Co mnie zas bardzo ciekawi - to ilosc swiatla z tych latarni.
    > Producenci sie chwala oszczednoscia, moc faktycznie mniejsza, ale
    > katalogowa wydajnosc 2-3 razy mniejsza, to powinno byc ciemno.
    > Tymczasem jest jasno podobnie jasno jak pod sodowymi.

    Jak to LEDy. Wydaje mi się, że świecą jaśniej, niż rtęciówki, których się
    przy moim osiedlu jeszcze kilka ostało. W każdym razie, ich widmo jest dla
    mnie sympatyczniejsze, niż depresjonujących rudomysich sodówek, których
    jednak ogromną dla mnie zaletą jest to, że nie rażą w oczy, lub jest to
    względnie niewielkie. LEDowe też niezbyt, choć już trochę po oczach dają. A
    rtęciówki o takiej jasności rażą dość mocno.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100