    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    Date: Fri, 17 Jul 2015 19:23:56 +0200
    <moaon1$fpq$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8fe97$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>

    news:55a8fe97$0$8388$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale ten obraz naprawde bije ruda wiewiora.

    Ja bym powiedział, że zalatuje. Czemu tak? Wyłączyć wymuszenie i porównać...

    > To, ze czlowiek po paru chwilach sie przyzwyczaja i wydaje mu sie bardziej
    > naturalne niz jest, to inna sprawa.

    A ja to inne kalosze, radzę sobie, tylko pies, jak sra, to tego nie widać,
    bo się zlewa w jedno tło...
    Sama barwa nastraja depresyjnie, ale oczy, ani głowa, nie bolą.

    > To, ze aparat z WB ustalonym na zarowke zmniejsza poziom zoltego i

    ? Żółty to kolor druku, nie światła, jakby nie patrzeć, jest negatywem
    niebieskiego.
    Jeśli aparat coś może kompensować, to raczej czerwony i zielony.

    > czerwonego i daje w miare przyzwoity efekt nawet przy oswietloniu sodowym,
    > to jeszcze inna, akurat calkiem normalna ...

    Ale nie każdy radzi sobie z tym tak, jakby należało. Dodatkowo, jestem
    wkurzony na producenta, że wymusza wyłącznie AWB w innych trybach, niż
    fotografowanie normalne... chciałbym sobie czasem zrobić nocne zdjęcie,
    gdzie w tle jest sporo światła sodowego... z działającym jak należy AWB
    zdjęcie miałbym dokładnie takie, jak potrzebuję. A tu zonk, ruda mysza i nie
    ma jak skorygować post factum... Szczęśliwie, piardfon ma dobrą AWB, ale
    minus taki, że obraz jest zaszumiony. A chciałbym sobie jeziorko w nocy
    ucapić, czy nocną panoramę miasta (a jest co zdjąć!)... Stateczność mogę
    zapewnić, ale chujowego AWB nie przeskoczę... Czas nabyć nie-małpi aparat,
    co mi po jego wodoszczelności w nocy?

    > A swoja droga, to mnie ten automatyczny balans interesuje - jak oni to
    > robia ?
    > Przeciez na obrazie moze nie byc nic bialego, a nawet jak jest, to aparat
    > nie wie co ...

    Może ma jakoś zafiksowane proporcje, pewnie zlicza ile jakiego koloru jest
    na obrazie i tak koryguje krzywymi, że w rezultacie w skorygowanym obrazie,
    proporcje te trzymają jakieś granice? Gdybam tylko...

    > No wiesz, wszyscy pisza o oszczednosci ktora daja LED, a ja patrze w te
    > parametry, patrze, i cos doszukac sie nie moge.
    > Klamia, czy gdzies jest maly haczyk ? A tu takie prawdopodobne miejsce

    Ja myślę, że tu mamy coś w rodzaju syndromu PMPO, manipulacja panie, lud,
    nie mając punktu odniesienia łyka to, jak gołębie pszenicę...

    > Obawiam sie, ze to koszta idace w miliony. Nie oplaca sie :-)

    Dlatego mówię pobieżnie. Nie wybłyszczać jak na uczczenie tysiąclecia, tylko
    po prostu, zetrzeć najgorszy kurz, by choć trochę poprawić wydajność
    świetlną, a umyć, gdy będzie konkretniejsza okazja ku temu, np. jak żarówa
    padnie i pójdzie wymiana, za dnia, byle nie pod prądem.

    > Trzeba podnosnik, myjke, suszarnie, (lub klosze na wymiane), organizacje
    > ruchu ... wychodzi mi ze 4 ludzi, a wydajnosc beda mieli jaka - 4 klosze
    > na godzine ?
    > No chyba, ze tylko wymienic na nowe, stare do myjni, na drugi dzien
    > zainstalowac na latarniach ... ale wtedy to 6/h + koszt mycia ?

    Niby można zostawiać to jak długo się da, ale, jak to gołębie obsrają, błoto
    z deszczem osiądzie gdzie nie powinno i już moze sobie pokorodować. Więc
    umyć to raczej co jakiś czas należało by. Samochód też trzeba, choćby po to,
    by policja nie przysoliła mandatu za brud.

    > W rteciowce ? Zarnik sporo UV promieniuje, i to tego bardzo

    Widziałem żarnik bez bańki, świedzi dość mocno widzialnie, jak na to, czego
    by się spodziewać.

    > szkodliwego ..

    Nie przeczę. Dlatego nie używałbym tego w mieszkaniu. Choć wiem, że byli/są
    gieroje, co sobie domowe solarium robią tłukąc bańkę rtęciówki i wystawiają
    mordę do palnika. Żeby to jeszcze kilka/naście minut, ale to wali, aż się
    skóra spali, a potem płacz...

    > Podnies glowe i popatrz na zrodlo. Tzn na zarowke, LED, swietlowke,
    > sodowke.
    > Wtedy oczy bola.

    Na sodówkę mogę patrzeć niemal bezkarnie. Na pozostałe nie bardzo. Ale nie
    czynię prób pobicia rekordu Guinnesa w głupocie, czyniąc kandydaturę do
    nagrody Murphy'ego. Oczy ma się jednak tylko jedne.

    > Dokladnie, filament to wlokno.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Filament

    Ulubione zangielszczenie, jak "liquidy" do elektronicznych papierosów,
    tymczasem istnieje dobra polska nazwa - płyny.

    > Cos dlugiego, cienkiego ... wolframowy drucik np., a wczesniej weglowy.
    > Choc po prawdzie, to wolframowa spiralka - ale spiralka to nadal drucik :)

    No tak, ciekawe, jakby wyglądała drukarka 3D, drukująca drucikiem
    wolframowym... no, byłby to wtedy filament :) A po polsku powinno być wsad,
    surowiec.
    Coś mi się wydaje, że w jakimś filmiku produkującym te-te folframowe
    pokazywali, jak się ciągnie druta/drucika... Dobra, spadam, bo coś mącę...
    Albo mnie się mąci...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100