    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    Date: Sat, 18 Jul 2015 01:40:07 +0200
    <moaon1$fpq$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8fe97$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mobdom$4fn$1@node2.news.atman.pl>
    <55a95a93$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>

    news:55a95a93$0$2205$65785112@news.neostrada.pl...
    > No ale ja fotografuje modelke w czerwonej sukience na tle zoltej sciany -
    > to co ma wyliczyc i skorygowac ?

    Zapytaj producenta aparatu...

    > Ale ja mam tez dwie uliczki oswietlone LEDami.
    > Daja rade, przynajmniej ten model ..

    Tak, jak u mnie drogi osiedlowe. Nie powiem, jest to daleko przyjemniejsze w
    odbiorze, niż ruda mysza sodowa.

    > Mam wrazenie, ze to w srodku.

    Też. Z obu stron będzie syf. Choć klosze dziś są nawet w miarę i często, jak
    widziałem, że elektrycy coś przy "żarówie" grzebali, to9 w środku nawet było
    czysto, ewentualnie w starych, to kurz włazi przez nieszczelności.

    > A i tak - ustawic podnosnik, podniesc, opuscic, przestawic ... chyba
    > lepiej porzadnie myc.

    Ja bym tak wolał. To nawet dla bezpieczeństwa. Podobno, nie potrwierdziłem
    tego, za czasów ubiegłowiecznych, w Rajchu zrobiono na próbę, że na
    autostradach, czy gdzie tam, wyłaczono dla oszczędności co drugą latarnię.
    Podobno straty z wypadków tym spowodowane dziewięciokrotnie przekraczały
    zysk ze zmniejszonego zużycia prądu.

    > Za dnia jest ruch, i pasa blokowac nie mozna ...

    Aha, ty o ulicznych piszesz... no, to tak, choć jeśli chodnik jest
    odpowiednio szeroki, to czasem lampiarze rozstawiają podnośnik od chodnika i
    nie przeszkadzają autom. Różnie bywa.

    > No wiesz, a jak to nazwac ? Wlokno do drukarki 3D ?
    > naszw wlokno troche inne ...

    Język polski jest językiem mocno opisowym i należy z tego korzystać. "Wsad
    drukarki 3D", czy "wsad do druku 3D" to nawet nie jest takie długie, a nie
    urąga językowi. Chodzi mo głównie o to, by nie nazywać rzeczy w sposób
    mogący wprowadzić w błąd. Nie idźmy drogą rosyjską i nie skracajmy słów na
    siłę. Przy zbyt dużej "kompresji" za długo trwać będzie rozkompresowanie.

    > Hm, wsad, material ... troche za ogolnie.

    Dlatego z opisem.

    > Żyłka by pasowała ... ale to nie żyłka w starym sensie :-)

    Też średnio. Chyba, że rzeczywiście była by to szpula z żyłką i dyspenser
    (fuj, co za słowo) odpowiednio by tę żyłkę grzał i przycinał, lub w inny
    sposób dawkował... wtedy dobra, zgodzę się na kolokwialny filament.

    > a to jest kolejna ciekawostka - jak sie przerabia wolfram.
    > Podgrzac mozna lukiem elektrycznym czy pradami indukowanymi, ale w czym
    > trzymac stopiony ?

    Albo w jakimś spieku, przez chwilę, zanim odsublimuje, albo... coś mi pamięć
    podpowiada, że ktoś tu podawał, że kombinuje się coś ze stopionym...
    stopiony w stopionym, nie pamiętam, jak miało to być oddzielane. Może na
    zasadzie, jaką można czasem zaobserwować przy przetapianiu wosku - jak się
    odpowiednio dobierze warunki, to kropelka wosku kapiącego ze świeczki, lub w
    inny sposób grzanego i dodawanego do wosku w naczyniu, upuszczona delikatnie
    na powierzchnię innego wosku, przez chwilę jakby się na nim unosiła, cały
    czas będąc w postaci ciekłej. To można powtórzyć nawet w domu, nie jest to
    trudne, trzeba tylko być ostrożnym, by nie rozlać wosku, bo nie jest go
    łatwo usunąć. Można to czasem przyuważyć, gdy kawałek wosku przybliży się
    mocno do płomienia, wtedy przez chwilę mamy kulkę roztopionego wosku
    pływającego po roztopionym wosku w "menisku" świeczki.

    > Podobno produkuje sie z proszkow .. ale to kruche powinno byc ...

    No, wolfram jest raczej kruchy, miałem stłuczoną żarówkę samochodową, gdzie
    włókno było praktycznie w całości. Chciałem wyprostować, pękło niemal
    natychmiast, mimo wyjątkowo delikatnych ruchów.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100