eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPlazma jak CRT? › Re: Plazma jak CRT?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISM
    ATCH!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    References: <5598c7a0$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>
    <559a4c58$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <559a8583$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <559d4dec$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a67cd9$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    <55a67e18$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo6lua$g93$1@node2.news.atman.pl>
    <55a7c34d$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo8req$jau$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8c403$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <moaon1$fpq$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8fe97$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mobdom$4fn$1@node2.news.atman.pl>
    <55a95a93$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <moc3om$pt9$1@node2.news.atman.pl>
    Organization: : : :
    Date: Sat, 18 Jul 2015 02:17:16 +0200
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1437178636 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27523 77.253.217.116:19143
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3028
    X-Received-Body-CRC: 1579373240
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683574
    [ ukryj nagłówki ]

    ACMM-033 napisało:

    >> Podobno produkuje sie z proszkow .. ale to kruche powinno byc ...
    >
    > No, wolfram jest raczej kruchy, miałem stłuczoną żarówkę samochodową,
    > gdzie włókno było praktycznie w całości. Chciałem wyprostować, pękło
    > niemal natychmiast, mimo wyjątkowo delikatnych ruchów.

    Jeśli czysty, to nie taki bardzo kruchy i nawet niespecjalnie twardy.
    Blachę wolframową da się ciąć nożyczkami. Druty wolframowe nabierają
    twardości w czasie ciągnienia -- od śladowych domieszek z ciągadła
    (tak się fachowo mówi na to z dziurką). No i drutu wolframowego, choćby
    tego z żarówki, już się tak łatwo nie utnie, nożyczki się wyszczerbią.

    Kiedyś, strasznie dawno temu, miałem skądeś szpulkę drutu wolframowego.
    Szpuleczka niewielka, jak pięć złotych, a było na niej coś koło 20 km.
    Mimo że tak cienki, że prawie go widać nie było, to uciąć było trudno.
    Już urwać łatwiej.

    A w żarówkach halogenowych, to on jeszcze dodatkowo rekrystalizuje
    w wielkie monokryształy, co kruchości sprzyja. O, tak to wygląda:

    http://148.81.130.53/bulba.jpg

    Nowe włókno (lub nieużywane, tu od świateł drogowych) jest jeszcze na
    tyle elastyczne, że daje się skręcić w spiralkę. Przechodzone łamie się
    od byle wstrząsu. Zwłaszcza na zimno, bo podgrzane staje się bardziej
    elastyczne. To tłumaczy fakt, że odkąd jest obowiązek całodobowej jazdy
    z włączonymi światłami, to żarówki starczają na dłużej. Bo wreszcie mają
    szansę przepalić się jak każda porządna żarówka -- przy włączeniu prądu.
    Kiedyś prawie nigdy się nie przepalały, tylko na zimno łamały się od
    wstrząsów (a to dla żarówki musi być nie lada dyshonor).

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: