    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Plazma jak CRT?
    <moaon1$fpq$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8fe97$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mobdom$4fn$1@node2.news.atman.pl>
    <55a95a93$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <moc3om$pt9$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mod60v$ovt$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 18 Jul 2015 12:15:20 +0200

    ACMM-033 napisało:

    > A jak lampka z taką żarówką przewróci się, czy upadnie, to szlag trafia
    > wymieniać kolejną żarówkę. LEDowe upadają i żyją.

    W przypadku oświetlenia LEDowego, o oczywista zaleta, również w samochodach.
    Ale jeśli chodzi o lampki (nie o latarki jaskiniowe), to takie szlagiem
    trafianie przy upadku też jest zaletą. Nawet wymuszaną przez niektóre normy.
    Żarówmę można zrobić w wersji mniej lub bardziej wstrząsoodpornym, o czym
    niektórzy dowiadują się z tego, co się teraz wykłada w sklepach. Lampka,
    która się przewróciła, powinna zgasnąć. Bo mogło ją ściągnąć dziecko na
    dywan. A to już może być krok do pożaru. Te niewstrząsoodporne realizowało
    się przez odpowiednie, rzadsze, podparcie włókna.

    > (1) Stale się zastanawiam, co to za paradoks, oksymoron, czy inna cholera,
    > że im światło ma niższą temperaturę barwową, tym jest "cieplejsze" mające
    > 2700K jest cieplejsze od mającego 6400K (tak mają te, co kupiłem i wolę te
    > białe małe, jeśli o barwę chodzi). A już mające 22kK, które znalazłem wg
    > jakiejś tabeli, że było by fioletowe, to totalnie zimne...

    Też już dawno na to zwróciłem uwagę. No ale coś, co ma 20000 stopni trudno
    nazwać "ciepłym". To stara cholera -- mamy ją w języku jeszcze z czasów,
    kiedy znano niewiele więcej źródeł światła ponad to od domowego ogniska
    i poświaty księżyca w chłodzie nocy.

    Jarek

    --
    Mesečina, mesečina, joj joj