  • 1. Data: 2015-07-15 17:16:10
    Temat: Plyta MS-7168 cpu fan
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Czy ktos moze powiedziec gdzie na tej plycie znajduje sie gniazdo cpu fan? Nie mogw
    znalezc, po podlaczeniu coolera do system fan komputer sie uruchamia ale nie bootuje
    z niczego. Nie wiem czy plyta nie jest uszkodzona, chce to wykluczyc. Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-07-15 21:52:05
    Temat: Re: Plyta MS-7168 cpu fan
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 08:16:10 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Nie mogw znalezc, po podlaczeniu coolera do system fan komputer sie
    > uruchamia ale nie bootuje z niczego. Nie wiem czy plyta nie jest

    Sprawdź w manualu. Poza tym - skoro system fan jest oznaczony jako SFAN, to
    jakie będzie oznaczenie dla cpu fan?

    [ 5 Mouris... 5! A teraz japa! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 3. Data: 2015-07-15 22:13:52
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    http://tinyurl.com/pfnhemd

  • 4. Data: 2015-07-20 20:08:00
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Dziekuje za odpowiedz. Niestety po podlaczeniu coolera do gniazda cpu fan nic sie nie
    zmienilo. Komputer wykrywa poprawnie dysk sata i naped dvdrw ale nie bootuje z
    zadnego urzedzenia. Temperatura cpu widoczna w Biosie wynosi 54 stopnie.
    Zainstalowany cooler to Arctic Cooling Freezer 64 wolnoobrotowy. Czy moge jeszcze cos
    zrobic zanim odesle plyte w ramach reklamacji? Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-07-21 08:20:59
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-07-20 o 20:08, p...@g...com pisze:

    Czy moge jeszcze cos zrobic zanim odesle plyte w ramach reklamacji?
    Pozdrawiam.

    Napisz co się pojawia w momencie gdy powinien rozpocząć się boot. Jak
    masz ustawiony boot order?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2015-07-21 11:22:03
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czy moge jeszcze cos zrobic zanim odesle plyte w ramach reklamacji?
    > Pozdrawiam.

    reset CMOS

  • 7. Data: 2015-07-21 13:41:44
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Kolejnosc bootowania ustawialem roznie ale komputer nie bootuje z niczego. Reset cmos
    rowniez wykonalem i nic to nie dalo. W momencie kiedy ma rozpoczac sie bootowanie po
    wyswietleniu przez bios ramki z konfiguracja nic sie nie dzieje. Przeszukujac rozne
    fora internetowe dowiedzialem sie ze moze byc problem z pasta termoprzewodzaca. Czy
    mam wymienic paste na nowa? Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 8. Data: 2015-07-21 13:52:24
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    Znalazłem coś, co od biedy można nazwać opisem płyty: http://tiny.pl/gx726. Może
    jumper JREC1 jest w niewłaściwym położeniu?

  • 9. Data: 2015-07-21 15:08:11
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 13:52:25 UTC+2 użytkownik TurboPascal napisał:
    > Znalazłem coś, co od biedy można nazwać opisem płyty: http://tiny.pl/gx726. Może
    jumper JREC1 jest w niewłaściwym położeniu?

    Przyszła mi na myśl jeszcze jedna hipoteza: płyta w DVD jest uszkodzona lub nie
    potrafi się sama uruchomić, a na HDD jest stary system od innego zupełnie kompa.

  • 10. Data: 2015-08-08 17:47:38
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Dziekuje wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi. Odswiezam temat poniewaz chce dodac
    kilka istotnych informacji. Przypominam konfiguracje:
    plyta MSI-7168
    procesor A64 3200+ s939
    ram 1 GB PC3200 Samsung
    hdd 500 GB SATA WD5000AAKS
    DVDRW PATA
    zasilacz Akyga 500W

    Jakis czas temu pisalem ze komputer nie bootuje z niczego. Przy podlaczonym dysku
    plyta zawiesza sie w momencie bootowania. Pojawia sie napis Checking nvram lub zaden
    i wisi.

    Po odlaczeniu dysku Sata komputer bootuje normalnie z napedu. Mam zamiar podlaczyc
    dysk PATA i zainstalowac system.

    Zdaje sobie sprawe ze plyta ma juz okolo 10 lat. Kupilem ja na Allegro z mysla o
    uruchomieniu starego komputera. Moja poprzednia plyta to Gigabyte GA-K8NF9.

    W Biosie plyty MSI sa 2 opcje trybu pracy dla HDD SATA
    1) sata as ide
    2) sata as raid0

    Kiedy mialem poprzednia plyte dysk pracowal jako sata, nie ide i nie raid.

    Mysle ze problem moze tkwic w Biosie ktory jest z 2005 roku. Nie znalazlem nowszej
    wersji bo ta plyta to oem dla NEC.

    Czy macie jakis pomysl na rozwiazanie problemu? Chcialbym aby dyskiem systemowym byl
    nadal moj WD 500 GB. Pozdrawiam.