    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Płyta główna lapka
    Date: Thu, 7 Jun 2018 10:35:52 +0200

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1u4rsdzfrafbr.ppkhgm03lrwj.dlg@40tude.net...
    >W lapku Asus K51AC wysiadła płyta główna ale w dosyć niespotykany
    > 2. Tuż poniżej gniazda jest spory czarny element, prawdopodobnie
    > kondensator odsprzęgający zasilanie bo łączy oba bieguny zasilania. Może
    > jest zwarty? Ale czy takie rzeczy się zdarzają? I tak całkiem do zera?

    I tak całkiem do zera. A ten mniejszy po prawej nie może? Po prostu zrób im
    wylut i sprawdź. A to, między gniazdem i kondziołkiem, czy co to, to tam coś
    jest? Aha... może miejsce na coś, ale nie widzę tego za dobrze... Kondzioły
    (rzadziej), diody (częściej) zaporowo, nieraz mierzyłem i miały po zerze
    omów. Kusi mnie zrobić wylut gniazda, dla sprawdzenia. Ale najpierw to
    czarne, to mniejsze, to nie dioda zaporowo przypadkiem? Ostatecznie klucz,
    włączający zasilanie. Ale skoro to może WWKC (to po polsku), alias MLCC (to
    po anglijsku), to może przebiło warstwę i zwarło?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...