  • Data: 2018-06-08 01:32:18
    Temat: Re: Płyta główna lapka
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości
    news:slrnphja2t.iuu.tszczesn@tomek.dom...
    > Widziałem tą metodę w praktyce w zupełnie innym miejscu, aczkolwiek
    > konstrukcja sprzętu podobna. W takim układzie w praktyce nie ma inne
    > metody. Ewentualnie wylutowanie wszystkiego i pomiar, ale to zajmie rok,
    > nie licząc dewastacji płytki.

    Kojarzy mi się to z przepalaniem zwarć w kineskopie, przy użyciu baterii
    kondensatorów. Ładowanie baterii, przytykamy do elektrod pomiędzy którymi
    mamy zwarcie, trzask, błysk i po sprawie, o ile temat nie usmaży włókna
    żarzenia...
    Na centrali miałem jedno łącze, co uparcie dostawało dzikiej ziemi, aż przy
    próbie z baterią licznikową, wystrzeliwało dedykowany jej bezpiecznik, 1.7A.
    W końcu ustalone zostało, że problem jest najprawdopodobniej na przełącznicy
    nad stanowiskiem badaniowym. To więc bateria kondziołów, naładowana, między
    rzeczywistą ziemią, a przewodem z dziką ziemią. Przytknąłem (temi rencyma),
    trzask, błysk na łączówce, ziemia zniknęła. Do końca centrali już się nie
    pojawiła. Prawdopodobnie przetarta odrobinę izolacja dotykała gdzieś ziemi,
    jako przetarta, miała w tym miejscu już goły przewód, zwierało. Dzięki
    kondziołom przestało.
    Głupia sprawa, ale czy warto ryzykować, że "prąd zgłoszenia", zsgłosi nie
    tylko miejsce awarii? A wylut wszystkiego... Nie warta skórka wyprawki, może
    raczej wytypować miejsce awarii? A pod gniazdem na płycie nie wlazł jakis
    paproch i się śmieje? Nasunęła mi sie ryzykowna metoda, ale może nie usmaży,
    wymaga jednaj wyposażenia. Zapiąć na gniazdko coś, co da prąd raczej nie
    przepalający ścieżek, ale na tyle duży, żeby je grzał. Termokamerą zobaczyć,
    jaki obszar płyty się grzeje i w nim się obracać...? Ryzykowne, że jeśli
    jednak przypaliło się coś, co wisi na jakiejś cienkiej ścieżce, że tę
    ścieżkę upali.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...