  • 41. Data: 2012-05-16 18:09:21
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Tylko wiesz - jest w tej klasycznej rozetce maly niuans - gdzies tam
    > pod wiaduktem jedni szybko jada i chca ze srodkowego pasa w prawo, a
    > drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz
    > nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to
    > niebezpieczne i robia inaczej.
    >
    > A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu,
    > albo jak w Sosnicy trzech to sie robi problem.
    >
    > Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
    > da bramek postawic :-)

    Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach i
    zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
    musiał się zatrzymywać.

    > W efekcie na A4 trzeba bylo robic dwa wiadukty zamiast jednego. A to
    > juz powazne koszty, choc to i tak jedna z tanszych autostrad byla.
    >
    > Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)

    No niestety...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2012-05-16 19:03:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 17:57:28 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > drudzy jeszcze wolno jada i chca z prawego pasa na srodkowy. To juz
    > nawet niemcy doszli do wniosku ze tak nie moze byc, bo to

    Jak inaczej? Jakos byłem w DE i nie zauważyłem.
    natomiast częśto w takich miejscach na prawym pasie jest ograniczenie.

    > A jak jeszcze skrzyzowanie jest dwoch drog o duzym natezeniu ruchu,
    > albo jak w Sosnicy trzech to sie robi problem.

    Ile takich masz?

    > Z tym ze u nas najdrozej wyszlo chyba to ze sie na takiej rozetce nie
    > da bramek postawic :-)

    Da sie, tylko trzeba więcej :D

    > Glosowalo sie na socjalistow i teraz mamy skutki :-)

    Kto głosował? :D

    --
    ___________ (R)

  • 43. Data: 2012-05-16 20:03:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości

    >Jak już muszą być bramki zamiast winietek to powinny stać na wjazdach
    >zjazdach, tak, że jak w Krakowie wjadę na A4 to żebym do Świecka nie
    >musiał się zatrzymywać.

    No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty, tylko ze alby musialby
    nacpac tych bramek od ch* na klasycznym rozjezdzie, albo zbudowania
    osobnego, dzieki ktoremu bedzie mozna ruch zgromadzic.

    http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.782551,17.34
    8228&z=15
    http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.880835,17.20
    1757&z=15
    http://maps.google.com/maps?hl=pl&ll=50.661677,17.70
    0391&z=15

    Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow
    zwracal :-)

    J.

  • 44. Data: 2012-05-16 20:13:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 16.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > No i rzad laskawie spelnil twoje postulaty,

    Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

> [...]
    0391&z=15

    > Ciekawe ile taki wiadukt kosztuje, i jak dlugo bedzie sie z biletow

    A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2012-05-17 11:35:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Tak? Zaczęli likwidować bramki na A2?

    To za jakies 20 lat :-)
    Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
    trafisz tylko przez 4 bramki :-)

    8228&z=15
    1757&z=15
    0391&z=15

    >A bo to bramki na wjazdach wymagają jakichś specjalnych wiaduktów?

    Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
    wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6
    ludzi na okraglo.
    Przy mniejszych drogach mozna inny schemat, ale nadal 8 bramek i 4
    ludzi i rower.
    Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu,
    wystarczy 4-5 bramek i 3 ludzi.

    J.

  • 46. Data: 2012-05-17 12:30:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rower.
    > Dzieki dodatkowemu wiaduktowi mamy wszystko w jednym miejscu, wystarczy

    A wiadukt ile kosztuje?
    Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt lat?
    Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa cenniejsza
    od wartości betonu.

  • 47. Data: 2012-05-17 13:10:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 17.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > To za jakies 20 lat :-)
    > Ale zmierza w dobra strone, i jest szansa ze od Krakowa do Berlina
    > trafisz tylko przez 4 bramki :-)

    O dwie za dużo.

> [...]
    >
    > Nie widac ? Jak masz klasyczna "rozetke" to wiadukt jest jeden, ale
    > wjazdy 4 i zjazdy 4 - 16 bramek trzeba przy malym natezeniu ruchu 6

    Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
    dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.
    A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.

    Ile kosztuje taki wiadukt?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 48. Data: 2012-05-17 13:17:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >A wiadukt ile kosztuje?

    No wlasnie nie wiem. Wiem ile most nad Odra, nie wiem ile maly
    wiadukt.

    30 mln ?
    http://www.rynek-kolejowy.pl/31549/Przetarg_na_budow
    e_kolejnego_wiaduktu_drogowego_nad_CMK_.htm

    Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle

    >Przypadkiem nie więcej niż dodatkowych 3 ludzi przez kilkadziesiąt
    >lat?

    Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona
    rocznie.

    >Już nie wspominając o tym, że praca tych ludzi jest dla państwa
    >cenniejsza
    >od wartości betonu.

    Zalezy jak liczyc :-)
    Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy
    zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.

    Tu akurat pieniadze wydano 10 lat temu i przez 10 lat zysku nie
    przynosily, tylko odsetki trzeba bylo placic :-)

    Mozna tez bylo w ogole nie przewidywac platnych autostrad - bylyby
    tansze, albo pomyslec o modelu winietkowym lub elektronicznym.
    Ale tu przyznaje - dzieki oplatom mieli prace budowlancy, teraz beda
    mieli kasjerzy, i bankierzy/maklerzy, a zaplaci za to Cavalino, on
    bogaty, stac go, to jest prawidlowe dzialanie :-)

    J.

  • 49. Data: 2012-05-17 14:48:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup

    >O dwie za dużo.

    No, wiem ze o 2 za duzo, ale coz robic - umowa rzecz swieta :-)

    Ale ciesz sie ze o 2 za duzo, a nie ze o 22 za duzo ... choc nie
    obiecuje ze nie przybedzie :-)

    >Poczekaj, mówimy o skrzyżowaniu autostrady ze zwykła droga? Wystarcza
    >dwa automaty do wydawania biletow i dwie bramki do poboru opłat.

    A jak sie zepsuja ? Musi byc po jednej w zapasie :-)
    No i dwoch ludzi w zapasie, bo jeden moze nie przyjsc, a reszta musi
    miec jakies przerwy i zastepstwo:-)

    Poza tym to wezel uproszczony, przy wiekszym ruchu "koniczynka" ma
    jednak 4 wjazdy i 4 zjazdy.

    >A na skrzyżowaniu dwóch autostrad nie potrzeba żadnej bramki.

    A z 4-ro pasowa droga miejska ?

    >Ile kosztuje taki wiadukt?

    No wlasnie nie wiem, ale mysle ze jednak w milionach zl liczony, moze
    nawet ponad 20.

    J.

  • 50. Data: 2012-05-17 15:58:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Tamte byly chyba znacznie tansze, nowe - byc moze wlasnie tyle

    > Tych 3 ludzi to tak z 15 etatow bedzie, ale to jakies pol miliona rocznie.

    No właśnie.
    Nawet razy 20 lat to i tak nie będzie drożej niż cena nowego wiaduktu z
    odsetkami od kredytu zwłaszcza.

    > Zalezy jak liczyc :-)

    W sensie, że robole łapówek nie zapłacą?

    > Zauwaz ze oplaty sa od tego jakby niezalezne - to tylko kwestia czy
    > zatrudniac wiecej ludzi na bramkach, czy przy budowie wiaduktow.

    No o tym mówię, przecież kasa na ten wiadukt nie jest znikąd, tylko z
    naszych podatków.