    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pocedura całkowania
    Date: Mon, 6 Jul 2009 15:47:17 +0000 (UTC)

    Wit Jakuczun <w...@g...com> napisał(a):

    > On 6 Lip, 16:55, "Mariusz Marsza=B3kowski" <b...@g...p
    > liczy=E6 jej
    > To nie jest prawda, patrz rachunek prawdopodobie=F1stwa.
    > O ca=B3ce Lebesque'a s=B3ysza=B3e=B6?

    "W uproszczeniu całkowanie oznacza obliczanie pola pod wykresem funkcji na
    zadanym odcinku."

    Nie wiem jak obliczyć pole jeśli funkcja jest określona tylko w punktach
    zawartych w tabeli.

    > =B3=F3w :)
    > >
    > O jakiej metodzie montecarlo m=F3wisz?

    Hmmm chyba każda działa tym lepiej im dokładniej są określone wartości?
    Mówiłem np. o takiej, nie znam jej nazwy:

    1) t = 0, n = 0
    2) Wybieramy losowo ( o rozkładzie liniowym ) punkt (x,y) gdzie x należy
    do przedziału <a,b>
    3) Jeśli (f(x) >= y) to t = t + 1
    4) Jeśli (f(x) < y) to n = n + 1
    5) Jeśli nie skończył się czas obliczeń to powrót na 2
    6) Całka w przybliżeniu wynosi (b-a) * H / (t+n) * t, gdzie H jest
    wartością nie mniejszą niż największy wylosowany y